וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מונע מהתחנה המרכזית הישנה להפוך לנדל"ן הכי חם בתל אביב?

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן

8.4.2019 / 8:00

80 דונמים של אפשרויות גדולות ואפס התקדמות. עד שהחברות שקנו את השטח ובעלי החנויות שנמצאים שנים במקום לא יגיעו להבנה, המגורים והמסחר שמתוכננים במקום יישארו על הנייר. עורך אתר מרכז הנדל"ן דרור מרמור יצא לבדוק מה שלום הפיל הלבן שבמרכז תל אביב

עד 1993 הייתה התחנה המרכזית הישנה המקום הכי הומה בתל אביב. אלפי אנשים עלו וירדו מהאוטובוסים מדי יום והחנויות והדוכנים במקום כבר הפכו לחלק מהמיתולוגיה של העיר. ביום אחד הכול השתנה. התחנה המרכזית החדשה נחנכה ברוב טקס, והמתחם הישן נזנח ונשכח. פיל לבן עירוני. המקום שבו מפסיקה העיר ללא הפסקה.

היה נדמה בנובמבר 2015 שמשהו ישתנה כש"שיכון ובינוי" ו"לווינשטיין" קנו את חלק הארי משטח התחנה הישנה. 40 דונם שעליהם היו זכויות על תעסוקה, משרדים ומגורים. מי יחלוף היום ברחובות התחנה יראה שאין בה מגדלים חדים ומתחמי מסחר, אלא אותם דוכנים וחנויות מבעבר. "הקנייה של השטח לקחה חלק מרכזי אבל כל החלק שמסביב כולל הרבה מאוד בעלי חנויות", מצביע עו"ד צבי שוב, מומחה לתכנון ולבנייה, על הבעיה שמונעת את פיתוח האזור.

"יש פה יותר משלושים חנויות שמנסים לפנות אותן כרגע", אומר שניר, בעל חנות בגדים במקום, "איש לא קיבל כסף עדיין, ההצעות נמוכות. זו הפרנסה היחידה שלנו". איך מגיעים לעמק השווה עם עשרות חנויות שאין להן זכויות רשומות בטאבו על השטח? "בית המשפט העליון לא עשה חיים קלים למחזיקים בשנים האחרונות, אני מניח שהחברות יצטרכו לעשות את השיקול שלהן", אומר עו"ד צבי שוב. "ככל שיתקדם התכנון יהיה להן שווה יותר לפנות את בעלי הזכויות, כי בכל זאת הליכים משפטיים ייקחו זמן. האנשים שמחזיקים פה חנויות יצטרכו לקחת בחשבון שהם לא בעלי הקרקע. יש פה עניין מורכב. כל שנה של המתנה שווה הרבה כסף ולכן החברות הגדולות רוצות לנקות את השטח היום. קשה להגיד מתי נראה פה בניינים חדשים".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully