וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הענק המתעורר מעבר לירקון: ההתחדשות העירונית מגיעה לצפון תל אביב

מרכז הנדל"ן, מרכז הנדל"ן

1.10.2018 / 0:01

בעוד שבצפון הישן מתוכננים למעלה מ-700 פרויקטים של התחדשות עירונית, בשכונות צפון תל אביב יש רק 120 פרויקטים עד כמה. למה זה קורה ואיך זה ישתנה בעתיד הקרוב? דוד זהבי, מנכ"ל ובעלים אורבן נדל"ן ורונן רוזנטל, מנהל מערך ההתחדשות העירונית באתר מדלן עם התשובות

צילום מסך

את תנופת ההתחדשות העירונית בתל אביב אפשר לראות בקלות, אך נדמה שהיא עד כה תחומה בעיקר במרכז העיר ובצפון הישן. באזורים הצפוניים של העיר ללא הפסקה רואים מעט מאוד פרויקטים של תמ"א 38. "אזור צפון תל אביב התפתח פחות מהר מאזור מרכז תל אביב מכיוון שיש כאן לא מעט מבחנים שלא מתאימים להתחדשות עירונית", אומר דוד זהבי, מנכ"ל ובעלים אורבן נדל"ן. "אנחנו מדברים על סך הכול 120 פרויקטים עד כה", מוסיף רונן רוזנטל, מנהל מערך ההתחדשות העירונית באתר מדלן, "פרויקטים מבחינתנו זה מבקשה להיתר ועד לאכלוס וזה מספר שאינו גבוה".

מדוע תנופת ההתחדשות העירונית לא בולטת באזור צפון תל אביב? "יש כאן לא מעט מבנים שלא מתאימים להתחדשות העירונית", מסביר זהבי, ורוזנטל מפרט את הסיבות השונות - מגובה הבניינים ועד תכניות לא מספיק בשלות של העירייה.

הצפון הישן הוא אזור צפוף יותר ומורכב יותר לביצוע פרויקטים ובאזורים מסוימים יש היתר לתוספת של קומה וחצי. בצפון תל אביב, מנגד, יש שטחים נרחבים יותר לעבודה וההיתר בחלק מהבניינים עומד על תוספת של שתיים וחצי קומות. "עשינו פרויקט ברחוב יהודה הנשיא שבנווה אביבים, הוספנו שתיים וחצי קומות לבניין ונוספו 16 דירות חדשות בשני המבנים המחוברים ומתקן חניה אוטומטי", מספר זהבי על פרויקט לדוגמה שמלמד על ההבדל מהצפון הישן, "ביהודה המכבי 45 הותר לנו תוספת של קומה וחצי. בהשוואה - זה פרויקט יותר קטן ויותר מורכב".

ההבדלים במחירים בין הצפון הישן לצפון תל אביב גם הוא משמעותי. "הצפון הישן הוא האזור הכי טרנדי בתל אביב והוא כולל למעלה מ-700 פרויקטים של התחדשות עירונית שיוסיפו כ-12 אלף יחידות דיור", אומר רוזנטל ומעריך את השינוי הקרב, "הצפון יהפוך לשחקן בתמונה, אי אפשר להתעלם ממגמת הבנייה החדשה שקיימת שם והאזור הזה הוא האזור עם עתודות הקרקע הכי גדולות במרכז ואין ספק שהמחירים שם יעלו".

לאתר חברת אורבן נדל"ן

מרכז הנדל"ן, מרכז הנדל"ן
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully