וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האירוע שפיצח לאנשי הנדל"ן את הקושי עם דיירים סרבנים

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן

18.7.2018 / 7:43

דיירים סרבנים עשויים להקשות על התקדמות הפרויקט ואף לטרפדו. בערב "נדל"ן על הבר" במתחם התחנה מומחי הנדל"ן עו"ד קרן כהן בלחרסקי, עו"ד איתמר פנץ, גל מרום, רון חן, עו"ד מורן גור וירון מלול הציגו את הפתרונות להתמודדות עם דיירים מתנגדים. צפו

צילום מסך

בשנים האחרונות תכניות להתחדשות עירונית צוברות תאוצה, אך בלא מעט מקרים נאלצים היזמים להתמודד עם קושי מרכזי שמעכב את התקדמותו של הפרויקט - דיירים סרבנים. מדובר באותם דיירים המתנגדים לתוכנית תמ"א 38 ומסרבים לשתף פעולה. מאחר שנדרש רוב לאישור התכנית, דיירים כאלו עשויים להקשות על התקדמות הפרויקט ואף לטרפד אותו לחלוטין. איך אפשר להתמודד עם אותם דיירים מתנגדים? כיצד לרתום אותם לפרויקט? מהי הדרך שבה ניתן לרבע את המעגל? בשאלות האלה ובאחרות עסקו בערב "נדל"ן על הבר" שנערך במתחם התחנה שבתל אביב. "זה קונספט ייחודי שבא וקורא לאנשי הנדל"ן לצאת מחוץ לקופסה, מחוץ למשרד, בצורה יותר משוחררת, על בירה, ולקבל תוכן מקצועי", אומר דן קצ'נובסקי, מנכ"ל משותף במרכז הנדל"ן.

מרכז הנדל"ן בשיתוף האוניברסיטה העברית בירושלים עורך פאנל מומחים בתחום ההתחדשות העירונית שבו דנים בסוגיות הבוערות ומיטב אנשי המקצוע מספקים פתרונות וכלים, כשהפעם הסוגיה המרכזית הייתה התמודדות עם דיירים סרבנים.

עו"ד קרן כהן בלחרסקי, עו"ד איתמר פנץ, האדריכל גל מרום, רון חן מנכ"ל חברת אנשי העיר, עו"ד מורן גור וירון מלול, שותף במשרד האושנר מלול הנדסה ושמאות דנו בסוגיות הבוערות שבין יזמים ודיירים והציגו את כל הפתרונות והכלים להתמודדות עם דיירים מתנגדים.

"יש מקרה שכיח שחוזר על עצמו בפרויקטים - טענות של דיירים נגד התכנון. דייר שאומר 'זה שהלבשתם לי עכשיו הרחבות לגבי הדירה שלי, פגע בשימוש שלי בדירה'", עו"ד קרן כהן בלחרסקי, הבעלים של משרד קרן כהן בלחרסקי ושות', אשר השתתפה בפאנל המומחים. "לפעמים יזמים מתעקשים להמשיך בתכנון אבל כשמכניסים אדריכל לתמונה שייתן דעה שנייה מגלים שיש פתרונות".

"אני אומר תביאו אותם אליי, למה להתמודד לבד?", מוסיף האדריכל גל מרום, מנכ"ל ובעלים גל מרום אדריכלים, " הבסיס הוא דיאלוג, יזם צריך להבין שהוא נמצא במקום של אינטרס והוא צריך להביא מומחים מטעמו שיעוררו סוג של ביטחון אצל בעלי הקרקע. מעורבות האדריכל היא אקוטית".

ע"וד מורן גור, בעלים-שותף במשרד רייסמן גור ושות': "אני לא חושב שיש פרויקט היום שאין לנו דייר סרבן וגם ההגדרה שלו היא סובייקטיבית, כי יכול להיות שהוא יאמר אני רוצה התחדשות עירונית אבל לא בכל מחיר. אין שום היגיון לא לשבת ביחד עם כל הדיירים, בעיקר הסרבנים, ולמצוא את הפתרונות כבר ביום הראשון לפני שמגישים את הבקשה להיתר".

השמאי ירון מלול, שותף במשרד האושנר מלול הנדסה ושמאות: "כשאנחנו מציגים לדיירים כמה היזם מרוויח צריך להבין שרווח זה דבר מוגדר. מבחינת ליווי פיננסי, יזם חייב להראות רווחיות מסוימת, בהיעדר רווחיות הוא לא יקבל ליווי וללא ליווי פיננסי הפרויקט לא יקום".

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully