וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דומה למחיר למשתכן": כמה תעלה לכם דירה בהתחדשות עירונית

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן

11.8.2018 / 0:01

ההתחדשות העירונית מצעירה את השכונות בהן היא מבוצעת ומכניסה לשוק דירות במחיר נמוך יחסית. האם עדיף לקנות דירה באזור מתחדש או בשכונה חדשה? מומחי הנדל"ן גיא חליפי ועופר מור עם התשובות

צילום מסך

בשנים האחרונות מנהלות רשויות רבות פרויקטים של התחדשות עירונית בתחומן. האם מדובר בהזדמנות לדיירים ולרוכשי הדירות? גיא חליפי מאבירים יזמות ובנייה ועופר מור מעופר מור יזמות ומקרקעין מסבירים על היתרונות של התחדשות עירונית

"שכונות מתחדשות הן שכונות ותיקות שרוב הבנייה בהן היא של 3-4 קומות. מדובר בבניינים ישנים שנבנו לפני שנת 1980 שחלה עליהם תמ"א 38 של התחדשות עירונית", מסביר חליפי. לדבריו, "מגמת ההתחדשות העירונית גורמת לאוכלוסיה צעירה יותר להיכנס לשכונות ובכך היא מצעירה את השכונה. בנוסף, הבניינים הופכים למשודרגים יותר, נראים יותר טוב והתשתיות מוחלפות. השכונה נראית יותר טוב".

מור הסכים עם דבריו של חליפי. "כמו שאמר גיא רואים שהשכונה נעשית יותר צעירה. מדובר בהרבה מקרים באנשים שבאו מהשכונה. הביקוש גובר מצד האוכלוסיה המקומית".

השניים התייחסו גם להשפעה של ההתחדשות העירונית על המחירים. "המחירים משתנים משכונה לשכונה. שוק הנדל"ן עצמו עלה, יש בעליית המחירים מרכיב של כל שוק הנדל"ן וגם מרכיב של ההתחדשות העירונית", הסביר מור.

"נורא נחמד לדבר על מחיר למשתכן, ובהתחדשות עירונית המחירים הם יחסית נמוכים", אמר חליפי. "אני ממליץ לקנות דירה בשכונה מתחדשת בכ-10% מתחת למחיר השוק - פחות או יותר כמו מחיר למשתכן. בשכונה בה כל התשתיות קיימות - יש בה הרבה פלוסים".

חליפי הביא כדוגמא בניין אותו בונה החברה שלו במגדיאל. "השכונה גובלת בשכונה חדשה בהוד השרון שעד לא מזמן לא היו שם תשתיות. בשכונה בה אנחנו בונים הכל קיים כבר אין את הבעייה הזו".

לאתר אבירים יזמות ובנייה

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully