וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהלך שיכפיל את שווי הדירה שלכם: הבשורה האורבנית שמשנה את ישראל

וואלה! NEWS בשיתוף המרכז לנדל"ן, המרכז לנדל"ן

8.6.2018 / 0:00

פרויקטים של בינוי-פינוי מעלים את ערך הדירה ומשנים את המרקם העירוני לטובה. מי נושא בעלויות? כמה פרויקטים קיימים כיום בארץ? ואיך התחום מתפתח? הזמנו לאולפן וואלה! NEWS את יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל של אאורה ישראל, כדי לקבל תמונת מצב עדכנית

ראובן קסטרו

פרויקטים של פינוי בינוי נעשים שכיחים יותר ויותר בנוף העירוני בישראל ומהווים בשורה לתושבי השכונות. על הנייר קיימים מאות פרויקטים שעשרות בודדות מהם מתממשים. הדרך שעל היזם והדיירים לעבור כדי לממש פרויקטים של התחדשות עירונית, ובמיוחד פרויקטים של פינוי בינוי, היא ארוכה ורוויית מכשולים. לפינוי ובינוי של בניין אחד אין השפעה על המרקם העירוני אולם כשמדובר בפרויקט של בנייה והריסה מחדש של כמה בניינים זה עשוי לשנות את אופייה של שכונה שלמה או אפילו את העיר.

הזמנו לאולפן וואלה! NEWS את יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל של אאורה ישראל, המדורגת במקום הראשון בתחום הפינוי בינוי במדד ההתחדשות העירונית, כדי לקבל תמונת מצב עדכנית לגבי תחום ההתחדשות העירונית בישראל. "כשלוקחים פרויקט התחדשות עירונית בהיקף של שכונה, כמו שכונה שאנחנו בונים בקריית אונו, 216 משפחות יתפנו ואנחנו בונים 670 יחידות דיור, 8 מגדלים ופארק, נוצרת קהילה חדשה", אומר אטרקצ'י.

כמה זמן לוקח מהרגע שוועד בניין החליט לפנות ליזמים עד לרגע שיוצא מכרז? לפי אטרקצ'י התהליך לוקח חודשים ספורים בלבד. "הדיירים לא צריכים להוציא אגורה מכיסם", אומר אטרקצ'י, "המיסוי על היזם, הובלות, יועצים, שכירות דירה וערבויות מהבנק מושתים על היזם. הדיירים עושים 100% על הכסף שלהם. הדיירים בקריית אונו היו בדירות של 75 מטר, בלי מעלית ומרפסת, ובלי מיגון לרעידות אדמה. דירה כזאת נמכרה לפני 3-4 שנים ב-1.2 מיליון שקלים, היום הם מקבלים על דירה כזאת 2.4 מיליון ואיכות החיים שלהם עולה בגדול".

וואלה! NEWS בשיתוף המרכז לנדל"ן, המרכז לנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully