וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המתחם ההיסטורי של צפון תל אביב הופך לקומפלקס אורבני שוקק חיים

בשיתוף מרכז הנדל"ן

30.12.2020 / 10:06

אחרי 20 שנה ללא בנייה חדשה, הולך ומוקם בימים אלו קומפלקס גולף בשכונת נאות אפקה המבוקשת. המתחם מבטיח חוויית מגורים אורבנית, המתאפיינת בחיים קהילתיים, חברתיים ועסקיים. מהו קונספט ה-Urban Design שעל פיו עוצב הפרויקט? ומה היו השיקולים בתכנון הפארק בלב המתחם?

בווידיאו: מתחם גולף החדש בשכונת נאות אפקה, תל אביב/מרכז הנדל"ן

לפני 75 שנים, הוקם מפעל כיתן המיתולוגי מצפון לתל אביב, על אם הדרך מהעיר העברית הראשונה אל הרצליה. כיום, המתחם ההיסטורי עושה היסטוריה מסוג חדש - חברת אקרו נדל"ן נמצאת בעיצומה של הקמת "קומפלקס גולף" על שטח המפעל בשכונת נאות אפקה, בה לא נראו בה פרויקטים חדשים של בנייה כבר יותר מ-20 שנה.

הקומפלקס החדש תוכנן על פי קונספט Urban Design, המתייחס לפרויקט מגורים כחלל ציבורי המשלב בהרמוניה מוחלטת כיכר, גינה, מסחר, משרדים ומגורים. כיצד צפוי הקומפלקס להשתלב בשכונת נאות אפקה? ומה הופך אותו לגורם משיכה עבור משפחות צעירות שרוצות ליהנות מחוויית המגורים של תל אביב?

השכונה הצפונית שמשפחות תל אביביות חולמות עליה

אוהד דנוס, שמאי ולשעבר יו"ר לשכת השמאים, מספר כי נאות אפקה "נמצאת בצפון-מזרח תל אביב, אזור מבוקש ויוקרתי, המתאפיין בבנייה לא מסיבית במיוחד. איכות החיים בה טובה, התושבים אוהבים את האזור והוא משלב בעיקר אוכלוסייה צעירה של משפחות וגם אוכלוסייה ותיקה". באשר לרמת המחירים באזור, אומר דנוס כי "מחירי הדירות באזור צפון-מזרח העיר נוחים יחסית למרכז העיר, שם המחירים עשויים להיות גבוהים ב-30%-40%".

אורי ענב, מנהל מכירות ופרויקטים באקרו נדל"ן, אומר כי "יש בשכונה שילוב של משפחה ואורבניות. חיי הקהילה תוססים, יש שבט צופים, מערכות חינוך הכי טובות שיש, בתי ספר מובילים, לצד שטחים ירוקים, גינות, וקרבה לפארק הירקון. השכונה נמצאת במרכז של צפון תל אביב, בלי הבלאגן של תל אביב הישנה".

מעבר לסביבת המגורים השקטה בתל אביב, השכונה מציעה גישה נוחה לצירי תנועה מרכזיים, כמו כביש החוף, נתיבי איילון ולמוקדים ממזרח לתל אביב, כמו אזור התעסוקה של פתח תקווה.
"בעתיד הקרוב צפויה להיות ממש לא רחוק מהשכונה תחנה של הקו הירוק של הרכבת הקלה", אומר דנוס. "זה הקו של התל-אביבים, משום שהוא מקשר את הרצליה, רמת החייל, מרכז תל אביב ועד לאזור התעסוקה של חולון וראשל"צ. הציר שיחבר את השכונה לתחנת הרכבת הקלה הוגדר על ידי עיריית תל אביב כציר הולכי רגל ואופניים, מה שיקל על ההגעה אליה", משתף דנוס.

הדמייה אקרו נדל"ן. יח"צ,
יוקרתית ומבוקשת. נאות אפקה/יח"צ

"נאות אפקה היא שכונה טובה, שתהפוך לשכונה טובה ומודרנית יותר"

"תכנית המתאר של תל אביב הגדירה את נאות אפקה כמתחם של התחדשות עירונית, ולכן צפוי בעשור-שניים הקרובים שינוי דרמטי באזור. יהיו יותר בנייני מגורים, בבנייה מודרנית, שימשכו אוכלוסיות חזקות ומשפחות", אומר דנוס. "גם אזור התעסוקה ברמת החייל עומד בפני שינוי משמעותי, עם הכפלה של השטח שלו. יש לכל ההתפתחויות האלו משמעות רבה- מקומות תעסוקה קרובים, גישה נוחה, עירוב שימושים, אך עדיין צביון שונה ממרכז תל אביב - בלי מגדלים ועם הרבה שקט. מבני המגורים יהיו בני 8-15 קומות, המרקם היוקרתי הנמוך בלב השכונה יישאר. נאות אפקה היא שכונה טובה, שתהפוך לשכונה טובה ומודרנית יותר".

קומפלקס גולף - חוויית מגורים אורבנית בהתאמה אישית

"מתחם גולף הוא מתחם מגורים, מסחר ופנאי ברמת גימור גבוהה מאוד, 183 דירות בתמהיל רחב מאוד, לצד מסחר אופנתי-אורבני, שיתמוך בחיים קהילתיים - כמו גלידריה, בית קפה, פארם, ספרים. כל מה שמשפחה מחפשת בסביבה הקרובה" אומר ענב. "הקומפלקס החדש ישנה את האזור כולו, בעקבות תוספת של 2,000 מ"ר במקום שמאוד חסר בו מסחר. בפרויקט מתחם גולף הכל יהיה ממש מתחת לבית, במרוכז".

"הפרויקט ממוקם על צומת רחובות מאוד מרכזי, על ציר שמתחבר בסופו לחוף תל ברוך. חלק מהשכונות סביבו הן שכונות יוקרתיות המאופיינות בבנייה צמודת קרקע, והפרויקט נמצא בלב האזור", אומר דנוס.

הדמייה אקרו נדל"ן. יח"צ,
"בפרויקט מתחם גולף הכל יהיה ממש מתחת לבית, במרוכז"/יח"צ

קהלי היעד המרכזיים - משפחות מהאזור שרוצות שדרוג באיכות חיים, ומשקיעים נבונים

לדברי ענב, "קהל היעד המרכזי הוא משפחות מהסביבה, קהל שגדל בנאות אפקה, אפקה, תל ברוך, שרוצות להישאר באזור המגורים הטבעי, אבל לשדרג ולהתקדם לקומפלקס חדש שעונה לצרכים שהם מעבר למגורים, כמו חדר כושר, לייפסטייל, חנויות".

לצד המשפחות מהאזור, ענב אומר כי הפרויקט מושך עניין ממשקיעים, "אשר מחפשים פרויקטים בתל אביב. בתקציב של 3-3.5 מיליון ₪, המשקיעים מוצאים היום דירות ותיקות יחסית, לפעמים בלי מעלית, ללא חנייה, בלי מרפסת. בפרויקט הגולף, מבחינת ערך לכסף, הם מקבלים דירה עם קירות מסך, חדר כושר ולובי, אפשרויות פנאי, לצד מיקום הפנטסטי של השכונה, עם נגישות מעולה. משקיעים שמסתכלים קדימה, מבינים את הפוטנציאל לעליית שווי".

מטרת התכנון של "קומפלקס גולף" - תחושת מגורים של המאה ה-21

רני זיס, אחד האדריכלים האחראים על תכנון קומפלקס גולף, אומר כי "כאשר באים לתכנן פרויקט שכזה, המחשבה היא קודם כל על משתמש הקצה. צריך שהוא ירגיש שהוא נמצא במקום שמכיל את כל הרצונות והשאיפות שלו. לכן, ניסינו ליצור בפרויקט סביבת חיים איכותית מאוד, שלא רואים בהרבה מקומות, תחושה של רוחב לב ונדיבות, תחושה של המאה ה-21". לדבריו, "הפרויקט מאופיין ברמה גבוהה מאוד מבחינת איכות הבנייה והחומרים, פיתוח סביבתי ושירותים ברמה גבוהה".

אחת מהמגבלות שהפכו להזדמנות היתה שורת עצי האקליפטוס לשימור שנותרו באמצע המתחם. "כך יצרנו גן חבוי אך פתוח לציבור", מספר זיס על הפארק בגודל 3 דונם בליבו של הקומפלקס. "בגן מרגישים מוגנים, וריהוט הגן מספק פתרונות נוחים מאוד. יצרנו פינה שאפשר ליהנות בה מהכל - להציץ בחנויות, לקחת קפה מבית הקפה ולשבת בגינה - הכל מתחת לבית".

לדבריו של זיס, "החנויות שיהיו בפרויקט יתאימו לקהל של משפחות וזוגות. באקלים הישראלי הנפלא יש היום חזרה למרכזי קניות קטנים, במקום קניוני ענק. לא יהיה בפרויקט סניף איקאה, אלא חנויות מדויקות ואיכותיות. אפשר לראות את זה בערים גדולות בעולם, כמו ניו יורק, לונדון ופריז- כיכרות קצת חבויות עם סדרת חנויות נפלאה, בית קפה קטן. זה הסיפור של קומפלקס גולף".

בשיתוף מרכז הנדל"ן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully