וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל עסק? כך תוכל להפחית את תשלומי הארנונה שלך

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

16.3.2020 / 8:06

הנכס ריק? תוכל לקבל פטור מארנונה. היעוד שונה? תקבל הפחתה בתשלום. עו"ד מיכאל סג"ל מקבוצת אהוד המאירי ושות' מסביר כיצד תוכלו לחסוך עשרות אלפי שקלים בתשלום לעירייה

אף בעל עסק לא אוהב לשלם ארנונה. זה יקר! אבל אין ברירה. נכון? לא בדיוק. עו"ד מיכאל סג"ל מקבוצת אהוד המאירי ושות' מפרט על חמש שיטות להפחית את הארנונה לעסק שלכם בעשרות אחוזים.

שיפוצים

הנכס שבו מצוי העסק נמצא כרגע בשיפוצים ולא ראוי לשימוש? תוכלו לקבל פטור מוחלט מארנונה - לתקופה של עד 3 שנים.

מה עושים? פונים בכתב למנהל הארנונה ברשות המקומית ומצהירים שהנכס כעת במצב פיזי שלא ניתן להשתמש בו - יגיע כנראה פקח לשטח לצורך בדיקה. הוכחתם? זכיתם בפטור מלא מארנונה.

נכס ריק

אם הנכס ראוי לשימוש, אבל עומד כרגע ריק, תוכלו להודיע על כך לרשות - ולקבל פטור מלא לתקופה של עד חצי שנה. זאת בתנאי שלא קיבלתם פטור שכזה בעבר, כבעלי הנכס. גם כאן, צריך רק להצהיר על כך רשמית למנהל הארנונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מתכוננים לעידן החדש: מה חשוב לדעת לקראת פרויקט תמ"א מתחמי

בשיתוף מרכז הנדל"ן

מציאת השימוש התואם

הנכס תקין, משופץ ובשימוש שוטף. אין ברירה, צריך לשלם ארנונה. אבל איך קובעים מה התעריף המתאים? לכל שימוש יש בעיקרון תעריף משלו, אבל קיימים שימושים רבים שאין להם הגדרה בצו. במצב כזה הרשות תגבה את הארנונה לפי התעריף הכללי - תעריף שיורי שהוא הגבוה ביותר כמובן. לכן מומלץ לקרוא היטב את צו המסים - חפשו אותו בגוגל - ולמצוא את השימוש הדומה ביותר לזה שלכם, ולדרוש שהתעריף יקבע על פיו.

ההבדלים בתעריפים בין השימושים השונים יכולים להיות אדירים. למשל, תעריף הארנונה לשימוש משרדים בתל אביב הוא 390-380 שקל למטר, אבל התעריף למשרד שמשמש ספציפית לעסק לפיתוח תוכנה - 170-160 שקל למטר בלבד.

מדידה נכונה

ישנם הבדלים בשיטות המדידה של הנכס לצורכי ארנונה בין רשות לרשות ובין סוגי נכסים שונים. תל אביב, רמת גן וירושלים למשל מודדות בשיטת נטו-נטו, מקיר פנימי לקיר פנימי, אך רוב הרשויות מודדות בשיטת ברוטו - מדידה שכוללת גם את עובי הקיר. ישנן גם כאלו שמודדות בשיטת ברוטו-ברוטו, כלומר לפי היקף של כל המבנה.

איך זה עוזר לכם? השטח המצוין בחוזה השכירות בעסקים מתייחס לרוב לשטח ברוטו, כלומר כולל את היקף הנכס כולו. לכן ברשויות שמודדות 'נטו-נטו' נצפה שהוא יהיה גדול יותר מהשטח שרשום בחיוב הארנונה. אם השטח בחוזה השכירות זהה או אפילו קטן מהשטח שמופיע בטופס חיוב הארנונה, זה הזמן לפנות לרשות ולהציג לה מדידה חדשה, שעשויה להפחית כעשרה עד חמישה עשר אחוזים מחיוב הארנונה.

נכס ריק לאורך זמן

נניח שהנכס שלכם עומד כרגע ריק אבל בעבר כבר ניצלתם את הזכאות לפטור של חצי שנה. מה עושים? הכלל פשוט - נכס ריק צריך להיות מחויב בתעריף הנמוך ביותר של השימוש שניתן לעשות בו. כלומר, יש לבדוק את היתר הבנייה. אם הוא מאפשר, למשל, לעשות בנכס שימוש כמחסן, אז אפילו אם שימש עד לאחרונה כמשרד, כרגע מגיע לו ליהנות מתעריף נמוך יותר. ההבדלים יכולים להגיע גם עד ל-50%.

חשוב להבין: כל הדרכים הללו אינן בגדר 'טובה' שהרשות מעניקה. מדובר בכללים ושיטות שמעוגנים בפסיקות של בתי המשפט.

ולסיום, טיפ חשוב. כדי לערער על גובה הארנונה עליכם להגיש השגה למנהל הארנונה ברשות המקומית. אם לא קיבלתם תשובה בתוך 60 יום - דין ההשגה להתקבל אוטומטית. אז אל תנדנדו לפקידים בעירייה, חכו. יש סיכוי שהבירוקרטיה תזוז לאט, והפעם תפעל לטובתכם.

לאתר חברת א. המאירי מיסוי עירוני בע"מ

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן



:

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully