וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר השינה מתעוררת: כיצד מודיעין שינתה את פניה בחמש שנים?

בשיתוף מרכז הנדל"ן

6.9.2019 / 0:00

שכונות חדשות שנבנות, אזור תעשייה שמתפתח ותכנית מתאר עתידית שתביא אותה לאוכלוסייה של 250 אלף תושבים. העיר המנומנמת שבין תל אביב לירושלים מתעוררת ויש למה לצפות

הדמיה של פרויקט קייזר המאוחדת, מודיעין. אסף פרץ,
הקרבה לצירי תנועה מרכזיים ולתחנות רכבת ראשיות, וכן התדמית היוקרתית, מושכות אל מודיעין אלפי זוגות צעירים. הדמיה של פרויקט קייזר במודיעין, תכנון אדריכלי - CityBee אדריכלים/אסף פרץ

מודיעין היא אחת הערים 'המתוכננות' ביותר בישראל. זו הייתה תדמיתה במשך שנים, זו הייתה הסיבה שמשפחות רבות הגיעו אליה, וזו הסיבה שתכנון וארגון הם מהתכונות הבולטות שלה, גם יותר מ-20 שנים אחרי שהוקמה.

ועכשיו מודיעין מתחילה להשתנות. להתרחב, נכון יותר לומר: העיר נהנית מתנופת בנייה גדולה, מתוך שאיפה להפוך אותה לעיר עם רבע מיליון תושבים. איך עושים את זה? אפשר לבקר בעיר ולראות זאת בשטח. מודיעין נהנית מתנופת בנייה אדירה, שכנראה לא הייתה בה מאז שהוקמה באמצע שנות ה-90 של המאה הקודמת.

"מודיעין היא עיר חדשה יחסית, אשר משכה אליה אוכלוסייה צעירה בעלת מעמד סוציו-אקונומי גבוה למדי", מסביר עו"ד רותם שדה, מנכ"ל חברת מינהל מגורים אשר בונה כיום יותר מ-180 יחידות דיור חדשות בעיר. "הקרבה לצירי תנועה מרכזיים ולתחנות רכבת ראשיות, וכן התדמית היוקרתית, מושכות אל העיר אלפי זוגות צעירים. חלק נוסף ובלתי מבוטל מהסיבות לביקוש הגבוה הוא התכנון העירוני: צוות המתכננים גיבש מדיניות ברורה, הכוללת תנאים נוקשים לקבלת היתר בנייה, גם במחיר של תוספת עלויות ליזמים או התארכות תהליכי התכנון והביצוע. זאת, כדי לדאוג שהתכנון העירוני יהיה ברמה גבוהה בכל שכונה בעיר".

במודיעין ישנן נכון להיום 12 שכונות, שמאכלסות קרוב ל-100 אלף תושבים. על פי תכנית המתאר שלה היא תגיע בעתיד ל-250 אלף תושבים - וכבר בימים אלו נבנות בעיר שלוש שכונות חדשות: שכונת הציפורים, שאכלוסה אמור להסתיים ממש בקרוב, ומכילה כ-920 יחידות דיור; שכונת נופים, במערב העיר (מעבר לכביש 431), שבה יהיו 1,500 יחידות דיור. אכלוסה אמור להתחיל בחודשים הקרובים; ושכונת מורשת, צפונית לשכונת נופים, שבה ייבנו 4,200 יחידות דיור. בעתיד הרחוק יותר תיבנה גם שכונת גבעת שר, שתכלול עוד 6,000 יחידות דיור.

הדמיה של פרויקט קייזר המאוחדת, מודיעין. אסף פרץ,
במודיעין נבנות בימים אלו שלוש שכונות חדשות. תכנון אדריכלי - CityBee אדריכלים/אסף פרץ

הסיבה להאצה בחמש השנים האחרונות: הסכם הגג

נדמה היה שבמשך שנים רבות מודיעין הייתה עיר מנומנמת למדי, ולא במקרה יצא לה שם של "עיר שינה" במלוא מובן המילה. העידן הנוכחי, ובעיקר חמש השנים האחרונות, שינה את המציאות הזאת והחיה את העיר - שממשיכה לגדול בקצב.

"האופי של העיר הולך ומשתנה", אומר אבי כרמל, תושב העיר זה 15 שנים, אשר רכש לאחרונה דירה בפרויקט בשכונת נופים בעיר. "אם בשנים עברו זו הייתה עיר שינה בצורה מובהקת, כזו שיוצאים ממנה כדי לעבוד וחוזרים אליה רק כדי לישון - היום אזור התעשייה התפתח, חברות גדולות פותחות בה מפעלים ומרכזים לוגיסטיים והיא מתחילה לעמוד בזכות עצמה.

בהחלט מרגישים את ההתפתחות של העיר מסביב. בתור מי שנוסע בה הרבה, אני רואה גם את התפתחות השכונה שלי, וגם את התפתחות השכונות האחרות - שכונת הציפורים שתכף מתאכלסת לגמרי, ושכונת מורשת שכבר פורצים בה דרכים ורואים את תחילת העבודות. העיר לא נחה".

אחת הסיבות להתעוררות הזו היא, כנראה, חתימת הסכם הגג בין העירייה לבין המדינה ב-2014. כמו כל הסכם גג, גם ההסכם הזה העניק דחיפה חשובה לענף הנדל"ן המקומי.
"ייתכן מאוד שתנופת הבנייה כתוצאה מהסכם הגג היא שאפשרה לתת מענה, חלקי לפחות, לכמות הביקושים הגבוהה של הזוגות הצעירים המבקשים להתגורר בעיר ולשפר דיור בעיר", אומר שדה. "לצד פיתוח הדיור, ישנה גם התפתחות של מסחר ותעסוקה, שגם היא תורמת לצמיחתה של מודיעין".

"מודיעין עוברת התפתחות נהדרת בשנים האחרונות", מוסיף כרמלי. "בניגוד לערים ישנות ו-ותיקות, למודיעין יש עוד הרבה לאן לגדול. בסך הכול נעשית כאן עבודה טובה מאוד. מרבית התושבים מרוצים מאוד מהעיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הדמיה של פרויקט קייזר המאוחדת, מודיעין. אסף פרץ,
לחברת מינהל מגורים בבעלות היזם מוטי פלד, פרויקטים רבים ברחבי מודיעין. תכנון אדריכלי - CityBee אדריכלים/אסף פרץ

מודיעין עם הפנים קדימה

על פי הסימנים בשטח ההתפתחות ותנופת הבנייה בעיר צפויות להימשך. בעיר שבה שלוש שכונות נמצאות בשלבי אכלוס או הקמה, ושלישית תיבנה בשנים הקרובות, ברור שהפיתוח העירוני יימשך גם בעתיד הקרוב.

"לצד בניית השכונות החדשות ישנה גם בנייה מאסיבית באזור המע"ר (מרכז העסקים הראשי של העיר)", מוסיף שדה. "בשל המחסור הגדול בדירות למגורים מחד והביקוש של זוגות צעירים ומשפרי דיור מאידך, הצפי הוא כי הנהירה לעיר ותנופת הפיתוח תימשך.

"שכונת בוכמן ושכונת קייזר הן השכונות המבוקשות ביותר במודיעין כיום. מבין השכונות החדשות, שכונת הציפורים - הממוקמת על גבעה בסמוך לפארק ענבה ומדרום לו - זוכה לביקוש גבוה מאוד, ומחירי הדירות בה האמירו משמעותית בשנים האחרונות".

לחברת מינהל מגורים, כאמור, פרויקטים רבים ברחבי מודיעין. היא בונה בין היתר בשכונת הציפורים, שם יוקמו על ידה 11 מבנים שבהם 66 יחידות דיור, ובשכונת נופים, שם תקים 9 בניינים שבהם 62 יחידות דיור, ו-7 בניינים שבהם 54 יחידות דיור.

הדוגמה של מינהל מגורים היא רק אחת מיני רבות בעיר. חברות שונות בונות בה כיום, ועל פי כל ההערכות המגמה הזאת תימשך. כך מתקרבת מודיעין במהירות אל היעד שהציבה לעצמה: הפיכתה לעיר של רבע מיליון תושבים.

לאתר מינהל מגורים

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully