וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפץ תודעתי ב-2020": המדד החדש שיחולל מהפכה בענף הבנייה

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

28.11.2019 / 8:00

מדד חדש יגרום לכך שהקבלנים ייבחנו גם לפי איכות הביצוע ועמידה בקריטריונים - ולא רק לפי מחיר הביצוע הנמוך שהם מגישים למכרזים. ניר ינושבסקי, סמנכ"ל בקבוצת ינושבסקי ויו"ר אגף הבנייה בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ מספר על השינוי שצפוי בענף הנדל"ן ב-2020

צילום: מאיר דקל, עריכה: וואלה! NEWS

האמרה "הזול עולה ביוקר" נכונה גם לענף הנדל"ן. איכות החומרים ומקצועיות העובדים נבחנת על ידי קבלן אשר מגיש הצעה נמוכה למכרז ולא פעם איכות הבנייה נמוכה בהתאמה. ניר ינושבסקי, סמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצת ינושבסקי, מחזיק בקסדה נוספת, ציבורית, ומכהן גם כסגן נשיא ויו"ר אגף הבנייה בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ. אחד האתגרים שאיתם הוא התמודד עם כניסתו לתפקיד זה הוא בתלונות לגבי איכות המקצועיות של הקבלנים. "מצד אחד התקבלו תלונות של מזמיני עבודה על בעיות איכות ומצד שני תלונות של קבלנים, שמתמחרים איכות אבל בסוף מתלוננים שהזוכה הוא הזול ביותר ולאו דווקא האיכותי ביותר", אומר ינושבסקי. "באנו למזמיני עבודה ביוזמה שאומרת בואו תלמדו להעריך איכות ותתנו את העבודה לקבלן הטוב - שזה שילוב בין איכות למחיר. נתקלנו בבעיה. מזמיני העבודה לא ידעו לדרג איכות ולא הייתה שיטה בארץ".

פתרון הבעיה הגיע בדמות מדד איכות שפותח בעקבות מחקר בינלאומי שהשווה בין ארבע-חמש מדינות מובילות בעולם. "יצרנו יחד עם משרדי הממשלה השונים מדרג מוסכם של איכות", מסביר ינושבסקי. "אני מעריך שב-2020 המדינה תתחיל לדרג את הקבלנים שבונים עבורה ותיתן להם ציון איכות, שעם הזמן יהיה מספיק מהימן להתבסס עליו במכרזים".

אתר בנייה של בניין חברת סטרטסיס על ידי קבוצת ינושבסקי, פארק המדע, רחובות. מאיר דקל,
ב-2020 ענף הבנייה יתחיל לדבר בשיח של איכות. אתר בנייה של חברת ינושבסקי בפארק המדע, רחובות/מאיר דקל

המדד החדש יגרום לכך שנראה יותר מזמיני עבודה שבעי רצון מאיכות הפרויקטים יותר וגם שביעות רצון בקרב קבלנים, אשר יודעים שאיכות העבודה משוקללת בצעה שהגישו למכרז והם אינם נמדדים רק לפי שאלת המחיר. "יהיה מהפך בשוק", אומר ינושבסקי. "כל אחד מאיתנו יודע להעריך איכות בצורה טבעית. ברגע שהקבלן חוסך בכל ההוצאות - קבלני משנה, צוות המתכננים, צוות הניהול, ועוד - המוצר, שהוא לאו דווקא נחות, הוא הזול ביותר. ברגע שהצדדים מבינים זאת הם יכולים להתחיל לדבר בשיח של איכות".

"מגמת השיפור באיכות תבוא לידי ביטוי ב-2020", מסכם ינושבסקי. "קודם כל יהיה פה מפץ תודעתי, אנחנו נצא בפרסום לקבלנים ולמזמיני העבודה שמתחיל מדרג של איכות. קבלנים יפנימו במה הם נמדדים ולא רק לפי המחיר הזול ביותר - הם נמדדים באיכות הביצוע ועמידה בקריטריונים. מזמיני העבודה יצטרכו להתחייב שהם מזמינים את הקבלנים האיכותיים ביותר. אנשים יתחילו להבין מה זה אומר איכות בבנייה, תחזוקה לאורך זמן ותכנון נכון. מי שטעם את האיכות הטובה לא יחזור לזול ביותר, זה חד כיווני".

לאתר קבוצת ינושבסקי
לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן
להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully