וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי אפשר לחקות את ת"א": הסיכון וההזדמנות במהפכת הפינוי-בינוי

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

22.11.2019 / 0:00

השינויים המסתמנים בתחום ההתחדשות העירונית מובילים לתור הזהב של פרויקטים מסוג פינוי-בינוי. איך נכון לגשת לפרויקטים ומהן הסכנות? עמי כחלון וטל גולדשטיין, מנכ"לים משותפים בחברה להתחדשות עירונית, הגיעו לאולפן מרכז הנדל"ן כדי להסביר

פרויקטים של פינוי-בינוי היו תמיד בלב הקונצנזוס אבל התקשו להתרומם בשטח. כעת, כשראשי הערים מערימים קשיים על פרויקטים של תמ"א 38 מסוג חיזוק מבנים וכשמנהל התכנון שוקל לבטל את התכנית סופית, ייתכן שמגיע תור הזהב של תחום הפינוי-בינוי.

עמי כחלון וטל גולדשטיין, מנכ"לים משותפים בחברה להתחדשות עירונית, הגיעו לאולפן מרכז הנדל"ן כדי להסביר כיצד נכון לבצע את השינויים שיחוללו הפרויקטים העתידיים של פינוי-בינוי.

"תור הזהב תמיד היה של פינוי-בינוי משום שזה יותר נכון תכנונית וחברתית", אומר כחלון, "ראשי העיר מתחלפים ומשנים מדיניות אבל נכון יותר לשנות מתחמים שלמים וגוש דן הוא המקום הנכון לכך".

"יחד עם זאת, ליזם לוקח חודשים ולעתים שנים להחתים את הדיירים ולתכנן תכנית, ואז משתנה מדיניות העיר והכול יורד לטמיון", אומר גולדשטיין, "לכן פרויקטים של פינוי-בינוי מתעכבים".

כשמדובר על תמ"א 38 מסוג פינוי בינוי יש הבדל בעלויות בינה לבין תכנית פינוי-בינוי שהיא חלק מתכנית בניין עיר (תב"ע). יזם שאינו מצליח להביא הון של 5-6 מיליון דולרים לתכנון ולארגן את הדיירים, אין טעם שיתחיל את התכנית. "הפטנט הוא לשים את הדייר במרכז ולהבין שכל אחד הוא עולם בפני עצמו", אומר כחלון, "החברה להתחדשות עירונית הבינה לפני שנים שאם נראה את הדיירים כהורים שלנו ונשים אותם במרכז, נלווה אותם מאל"ף עד ת"ו, רק כך זה יתבצע".

האם גם בערים אחרות הסכר נפרץ?

"רואים זאת גם בערים אחרות", אומר גולדשטיין, "כולם מסתכלים על תל אביב ומנסים לחקות אותה אבל זה לא נכון לקחת מדדים שונים ולחשוב שהם קיימים גם מחוץ לתל אביב - זו חשיבה לא נכונה. זה שונה מעיר לעיר וגם באותה עיר עצמה. אי אפשר לחקות את תל אביב. הערים מחוץ לתל אביב צריכות לבנות מדיניות נכונה".

לאתר החברה להתחדשות עירונית

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן
להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully