וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט ההתחדשות העירונית שהופך את יד אליהו לנדל"ן החם בתל אביב

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

27.7.2019 / 0:00

פרויקט הפינוי-בינוי שברחוב לה גווארדיה ביד אליהו יעניק לדייריו דירות גדולות וישלב בשכונה שטחי מסחר ושטחים פתוחים, שישנו את פניה. טל גולדשטיין ועמי כחלון, מנכ"לים משותפים בחברה להתחדשות עירונית, מספרים על התרומה של הפרויקט לפיתוח השכונה

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

שכונת יד אליהו עברה מתיחת פנים בשנים האחרונות ושדרוג התשתיות דוגמת כבישים, מדרכות ותאורת רחוב הפכו אותה לנעימה יותר. מיקומה של השכונה בקרבת צירי תחבורה שונים יחד עם מחירי דיור זולים הפכו אותה למבוקשת יותר. השכונה, שראשיתה בשנות ה-40 של המאה ה-20, כוללת מבני רכבת רבים וישנים, אולם ברחובה הראשי - רחוב לה גווארדיה, קם בימים אלו פרויקט התחדשות עירונית ראשון מסוגו בשכונה, במסגרתו נהרסו שלושה בנייני רכבת הכוללים 72 דירות ישנות, לטובת הקמה של ארבעה בניינים חדשים בני שמונה קומות, שיכללו 275 יחידות דיור וכן שטחי מסר בהיקף של כאלף מ"ר.

"כיום יש מספר פרויקטים מסוג פינוי בינוי שיצאו לביצוע", אומר טל גולדשטיין, מנכ"ל משותף בחברה להתחדשות עירונית, "זהו פרויקט פורץ דרך - סנונית ראשונה לעוד פרויקטים מסוג זה. יש בשכונה בניינים משנות ה-50 וה-60 שאינם עמידים לרעידות אדמה, המערכות שחוקות וצריך לייצר פיתוח".

"עיריית תל אביב דיברה על עיבוי ברחוב לה גווארדיה, אנחנו הצענו לעשות פינוי בינוי בזכויות מינימליות, כדי שנעשה הריסה ובנייה ובסופו של התהליך שונתה המדיניות ורחוב לה גווארדיה יקבל את אותו יחס של רחוב אבן גבירול ועל כך מגיעות מחמאות לעיריית תל אביב", אומר עמי כחלון, מנכ"ל משותף בחברה להתחדשות עירונית, "יש לנו כארבעה פרויקטים על הציר הזה והוא הולך להשתנות, הוא יהיה בעוד עשור מעין 'הצפון החדש' של תל אביב".

"כל פרויקט התחדשות עירוני צריך להתייחס למרקם הציבורי - מה הוא תורם לציבור. בפרויקט זה יש שטחי מסחר, גני ילדים ושטחים פתוחים בסדר גודל ארבעה דונם", אומר גולדשטיין.

"הפרויקט יכלול כאלף מ"ר של מסחר, 275 דיירים ייהנו מדירות בסטנדרט הגבוה ביותר", אומר כחלון, "הדירות הישנות שלהם היו קטנות, ללא מחסן וללא חניה. הם יקבלו דירות ארבעה חדרים, עם מחסן וחניה, גינה, ממ"ד ומרפסת שמש. חשיבות ההתחדשות העירונית תורמת למדינה משום שהמדינה אינה צריכה להשקיע כסף, היזם שבונה מרוויח, והכי חשוב - הדיירים משדרגים את איכות חייהם".

לאתר החברה להתחדשות עירונית

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully