וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרויקט של אאורה: נחנכו מעונות הסטודנטים בקריית אונו

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

1.7.2019 / 8:00

בנוכחות ראש עיריית קריית אונו, רב העיר ומנכ"ל המכללה האקדמית אונו, נחנכו מעונות הסטודנטים, שהקימה אאורה, חברת הנדל"ן הוותיקה והמובילה. מה הוביל את אאורה להקים לראשונה מעונות סטודנטים? ומה התכנון העתידי שלה באשר לפתרונות דיור בהשכרה לטווח ארוך עבור צעירים?

הדמיה מעונות סטודנטים אאורה בקריית אונו. יח"צ,
המעונות החדשים, הממוקמים במרחק חמש דקות הליכה מהמכללה, כוללים 154 יחידות דיור בבניין מאובזר. הדמיה של מעונות הסטודנטים בקריית אונו אותם הקימה חברת אאורה/יח"צ

כל מי שנכח בטקס קביעת המזוזה במעונות הסטודנטים החדשים בקריית אונו, חש בהתרגשות באוויר. בעלי חברת אאורה, לצד ראש העיר ורב העיר, היו גאים לקחת חלק בחניכת פתרון דיור איכותי, נוח ובר השגה עבור הסטודנטים המגיעים ללמוד בקריה האקדמית אונו ומוסדות אקדמיים אחרים בסביבה.

אאורה, המתמחה בהקמת שכונות מגורים שלמות ברחבי ישראל, נכנסת בכך לראשונה לתחום פתרונות הדירות בהשכרה לטווח ארוך, והיא מגיעה עם אג'נדה ברורה מאוד בכל הנוגע להתפתחות התחום בישראל.

יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלים של אאורה, אומר כי "יש בישראל מחסור עצום של פתרונות הדיור להשכרה, וחלק מהפתרון הוא מתחם המעונות החדש". לדבריו, "ענף הדיור להשכרה מפגר מאוד ביחס לעולם המערבי, כאשר בשנים האחרונות יצאו פרויקטים של דיור להשכרה, אבל ההיצע אפילו לא קרוב לענות לביקוש".

על פי סקר של התאחדות הסטודנטים הארצית, רק ל-7% מהסטודנטים בישראל יש מקום במעונות, לעומת ממוצע של כ-15% במדינות ה-OECD. מחצית מכמות המיטות (המוגבלת גם כך), נמצאת במעונות של הטכניון והאוניברסיטה העברית, מה שמוביל למחסור חמור ליד שאר מוסדות הלימוד, בעיקר באזור המרכז, בו יש ריכוז של מוסדות לימוד ועשרות אלפי סטודנטים.

בתור חברה מובילה בתחום ההתחדשות העירונית, אשר מביאה לשינוי אמיתי במרכזי הערים, מניחה תשתיות ויוצרת קהילה הטרוגנית, "הכניסה לתחום הדיור להשכרה ומעונות סטודנטים הייתה דבר מתבקש. אנחנו רוצים להוביל את הדרך ולתת פתרונות לסטודנטים ולצעירים בישראל, בדיוק כמו שאנחנו שואפים לשפר את איכות החיים במרכזי הערים. אנחנו רואים נגד עינינו קהילתיות, עזרה לצעירים, צרכים מסביב - לא רק פתרון מגורים, אלא פתרון סביבתי שמתאים לצרכי הדייר", אומר אטרקצ'י.

יעקב אטרקצ'י מנכ"ל ובעלי אאורה ישראל. יח"צ,
"יש בישראל מחסור עצום של פתרונות הדיור להשכרה, וחלק מהפתרון הוא מתחם המעונות החדש". יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלי אאורה ישראל/יח"צ

מעונות חדשים, מאובזרים וקרובים ללימודים - הפתרון המושלם לכל סטודנט

אאורה בנתה את המעונות החדשים מתוך מחשבה על אנשים בגילאים שונים ובשלבים שונים בחיים, אשר רוצים לגור בקרבה למוסד האקדמי בו הם לומדים. "כשבאים לשכור דירה, מגלים את אותן בעיות בכל פעם", מסביר אטרקצ'י. "בתור רווק, אפשר להיכנס לדירה עם שותפים ולחיות באי ודאות תמידית בשאלה האם השותפים ימשיכו או לא. לרוב מדובר על דירות ישנות, בלי חנייה ובלי יציבות מול בעלי הבית. אין ספק שמדובר על פתרון מאולץ".

על פי סקר של חברת iStudent מ-2017, מבין הסטודנטים המתגוררים עם שותפים, קרוב ל-60% גרים בדירה עם שני שותפים נוספים, ו-5% גרים עם שלושה שותפים נוספים ומעלה.

על פי הסקר של התאחדות הסטודנטים, 55% מהסטודנטים אמרו כי הם מחליפים דירה אחרי שנת שכירות אחת, ו-21% מדווחים על שלושה מעברים ומעלה במהלך הלימודים - כאשר הגורם המרכזי למעבר הוא העלאת שכר דירה (33% מהנשאלים).

מעונות הסטודנטים החדשים, לעומת זאת, נותנים פתרון לכל תקופת הלימודים ולכל סוגי הסטודנטים, החל מדירות יחיד ועד דירות לשותפים, זוגות נשואים ודירות עם נגישות לבעלי מוגבלויות. המעונות ממוקמים בבניין חדש, מתוחזק, בסביבה של סטודנטים נוספים, "ואז נוצרת קהילה, עם פעילות משותפת, אפילו איחוד כוחות בתור צרכנים של שירותים מסוימים. זה הופך להיות כמו קולג' אמריקאי", אומר אטרקצ'י. הסטודנטים הנכנסים למעונות מקבלים ריהוט, מוצרי חשמל וחיבור לאינטרנט באופן מובנה בחוזה. "אתה פשוט נכנס ליחידה שלך, כמו בית מלון, ויכול לגור למשך כל תקופת הלימודים- תואר ראשון, שני וכן הלאה", אומר אטרקצ'י. תעריפי השכירות אטרקטיביים עבור סטודנטים צעירים המחפשים פתרון דיור איכותי ויציב, עם אבזור מלא וסביבה תומכת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
טקס חניכת מעונות הסטודנטים בקריית אונו שבנתה חברת אאורה. חברת אאורה,
55% מהסטודנטים אמרו כי הם מחליפים דירה אחרי שנת שכירות אחת. טקס חניכת פרויקט המעונות בקריית אונו שהקימה חברת אאורה/חברת אאורה

הבחירה בקריית אונו: מספר הסטודנטים בעיר גדל, אך לא הוקמו פתרונות דיור מתאימים

"מדובר על כ-8,000 תלמידים בשנה, אבל מעל 20 שנה אין מעונות בעיר", מסביר אטרקצ'י. המעונות החדשים, הממוקמים במרחק חמש דקות הליכה מהמכללה, כוללים 154 יחידות דיור בבניין מאובזר, עם שירותים לסטודנטים כגון חדרי למידה משותפים, שירותי כביסה, חדר כושר, מרכז מסחרי ובית קפה, חנייה תת קרקעית ועוד. אאורה מינתה מנהל מיוחד אשר אחראי ללוות את הסטודנטים לאורך כל הדרך, החל מתהליך ההשכרה ועד התפעול היום-יומי של המעונות.

"המיקום מרכזי ומהווה פתרון למי שלומד בקריית אונו, אבל הוא לא מוגבל רק לסטודנטים של המכללה. גם סטודנטים של בר אילן יכולים ליהנות מהמעונות", אומר אטרקצ'י. על פי הנתונים של התאחדות הסטודנטים הארצית, רק ל-1.23% מהסטודנטים בבר אילן יש מקום פנוי במעונות, אשר מלאים עד אפס מקום.

התכנון לעתיד- מיזמים נוספים של מעונות לסטודנטים ודיור בהשכרה לטווח רחוק
נכון להיום, הביקוש למעונות גדול פי כמה מההיצע, אומר אטרקצ'י. "הביקוש רק ילך ויגבר, כמות הסטודנטים רק עולה, ולכן יש לי אמונה גדולה בפרויקטים האלו. אנחנו מתכננים מיזמים דומים במקומות אחרים, בצמוד למוסדות אקדמיים".

באשר לפתרונות של דיור להשכרה לטווח רחוק, אטרקצ'י אומר כי "אני מאמין באינטגרציה. לדעתי, כאשר מקימים פרויקטים של שכונה שלמה, עם 600-700 דירות, צריך לבנות מגוון גדול של סוגי דירות. אני לא מאמין באוכלוסייה הומוגנית. צריך לתת פתרון לכולם".

"לדעתי, צריך לשלב בפרויקטים האלו בנייה להשכרה. אם המדינה תעשה את זה- ואני רואה את הניצנים האלו, בעיקר בתל אביב - זה עוד נדבך, חלק מהפתרון הכולל של שוק הדיור בישראל".
עבור אטרקצ'י, "כאשר מדובר בשכונה גדולה, עם גינה, בית ספר, מסחר, נוצרת קהילה. לדעתי, אם מקצים מספר דירות להשכרה ברמה גבוהה ועם תחזוקה שוטפת, מדובר על עוד חלק מהפתרון הכולל, אשר מאפשר לכולם ליהנות מפתרונות דיור איכותיים".

"בסופו של דבר, שוק השכירות, או מעונות סטודנטים - הם מוצר משלים", לדבריו. "לא מדובר בפתרון שהוא תחליף לרכישה. אנחנו באאורה שואפים ליצור מתחמים איכותיים הכוללים שכירות לאורך זמן ומתוחזקים היטב, בשונה למה שקורה היום בישראל".

כחלק מהאג'נדה, אאורה נמצאת כיום בתהליכי ייזום של פרויקטים להשכרה ומעונות סטודנטים ברחבי הארץ. "אנחנו רוצים לסלול את הדרך, ליזום ולהוביל את התחום ", אומר אטרקצ'י.

לפרטים נוספים לגבי מעונות הסטודנטים בקריית אונו

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully