וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמ"א מול מגדלים: איפה כדאי יותר לגור?

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

2.7.2019 / 8:02

שבתאי פישמן, מנכ"ל חברת מורפוזיס, מסביר באולפן מרכז הנדל"ן מהם היתרונות למגורים בפרויקט התחדשות עירונית לעומת מגורים במגדל והאם פער המחירים מצטמצם

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

באיזו סביבה עירונית נרצה לחיות בעתיד? אלפי דירות חדשות מוקמות היום בערי המרכז בפרויקטים של התחדשות עירונית והן כבר מציבות תחרות מעניינת לדירות במגדלי המגורים. האם עדיף לקנות דירה במגדל מפואר שב לא מעט שטחי ציבור משותפים, או שמוטב לחפש דירה בבניין צנוע בלב העיר. דירה של תמ"א 38 סובלת מהרבה בעיות תכנוניות, אין בה הרבה שטחים משותפים ובטח לא בריכה או חדר כושר, אבל בכל זאת אנשים רבים נמשכים לדירות בפרויקט של התחדשות עירונית. מדוע?

"היתרונות בקנייה של דירה בתמ"א 38 הם מרובים", שבתאי פישמן, מנכ"ל חברת מורפוזיס, "ראשית, הדירות של תמ"א 38 נבנות במרכז העיר. שכונות הלוויין שנוצרו בערי המרכז לא ביססו את עצמן כמרכז עיר אלטרנטיבי ותוסס. אני כיום בונה ומשווק דירות בהוד השרון, שבה יש סצנה קולינרית מתחדשת במרכז העיר, ובאותו מרכז יש בנקים, דואר וטיפת חלב. הכול מתבסס על מרחק הליכה ברגל".

מיהם האנשים שמחפשים דירה ישנה במרכז העיר ומי אלה שמחפשים דירות באזורי הלוויין?

"אוכלוסייה של זוגות צעירים רוצה לגור ליד ההורים מסיבה פרקטית, כדי שהם יוכלו לסייע בגידול הילדים", מאפיין פישמן, "אלה אנשים שרוצים לגור בבניין שאינו רב-קומות, שבו יש תחושת ניכור מסוימת. הם מעדיפים את הבניין היותר קטן ובוטיקי. בתמ"א 38, למרות תוספת הדירות, תשלום ועד הבית לרוב נמוך יותר מאשר במגדל וזהו בהחלט שיקול. כך גם הקרבה למרכז העיר ולשירותים. יש העדפה לסביבה שהיא מוכרת".

מבחינה הנדסית, תחום ההתחדשות העירונית הוא ענף שלומד את עצמו", אומר פישמן, "הפרויקטים שאנחנו השלמנו הם ברמה מאוד גבוהה, תחת אילוצים הצלחנו לדוגמה להגדיל את לובי הכניסה והדירה היא חדשה. בגלל בעיית תדמית, עדיין יש סוג של הנחה למחירים ואנחנו צריכים להיות תחרותיים. בשנים האחרונות הפער הצטמצם ועומד על 5-10 אחוזים".

לאתר חברת מורפוזיס

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן
להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully