וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורס שילמד אתכם כיצד לשלוט היטב בתקציב הפרויקט

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

21.6.2019 / 0:00

הפער מול החזון האדריכלי, ההבטחות השונות ומורכבות הפרויקט עשויים גרום לכשלים מימוניים. אבירם אליאס, הבעלים של Midved כלכלה הנדסית מסביר כיצד להימנע מהכשלים וכדי לקבל כלים נוספים לשליטה פיננסית, כדאי לכם להצטרף לקורס יזמות נדל"ן של מרכז הנדל"ן שיחל ב-26.6

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

לא מעט יזמים מתקשים למצוא קבלן ביצוע שיעמוד בתקציב שלהם, והסיבה לכך נעוצה בחוסר היכולת שלהם לאמוד נכונה את עלות הביצוע של הפרויקט ואת הצעת המחיר של הקבלן. איך היזם יכול לדעת שהצעת הקבלן תשקף את יכולתו הפיננסית להקים את הפרויקט והוא לא ייתקל בקשיים מימוניים במהלכו?

"את שווי המכירות בפרויקט די קל להעריך, כמו גם את היטל ההשבחה, עלות המימון, עלות המרכיב המשפטי ועלות היועצים", מסביר אבירם אליאס, הבעלים של Midved כלכלה הנדסית, "את עלות הביצוע, שהיא הנעלם הגדול ביותר, קשה להעריך".

עליית מחירי הדירות נעצרה, הפרויקטים נעשים יותר מורכבים במבחינה ביצועית, כמות היועצים הנדרשת בפרויקט הוכפלה ודרישות הרשויות תפחו ולכל אלה מצטרפים הדיירים. איך שורדים מתקפה כזו? הופכים לאלופים בתמחור וניהול תקציב הפרויקט כבר מיומו הראשון ומונעים את הכשלים הבאים.

"כשל ראשון - עפים על החלום", מסביר אליאס, "החלטתם ליזום פרויקט והפעולה הראשונה היא לפנות לאדריכל וכבר בשלב הזה נותר פער בתיאום הציפיות בין היזם לאדריכל. האדריכל רוצה לממש את האמן שבו ולתכנן את הפרויקט המרשים ביותר. היזם, מנגד, רוצה פרויקט מרשים אך במינימום עלות כדי להגדיל רווחיות".

"כשל שני - מבטיחים הבטחות ללא כיסוי", אומר אליאס, "החתמה על הדמיות, מפרטים ותכניות מכר, בשלב הזה כנראה שעל היצירה הזו חתמו כבר הדיירים הקיימים או העתידיים".

"כשל שלישי - אובדן שליטה", מוסיף אליאס, "לאורך חיי הפרויקט נכנסים עשרות יועצים ואם אין שליטה עליהם ומסגור תקציבי - כל אחד חוגג".

קיימים כשלים רבים הניתנים למניעה כגון דרך ההגעה למכרז, תיאום מלא בין המפרטים והתכניות, בדגש על מניעת חריגים עתידיים, בניית לוח תשלומים שהולם את עלות הפרויקט ועוד. השליטה בניהול תקציב הפרויקט היא נקודת מפתח בצלחתו, וכדי לדעת עוד על האופן שבו אפשר לשלוט במימונו בקורס יזמות נדל"ן של מרכז הנדל"ן.

בתאריך 26.6 יפתח קורס יזמות נדל"ן של מרכז הנדל"ן במרכז רבין לאנשי מקצוע מענף הנדל"ן.

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully