וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנדל"ן החם בעיר: המתחם בלב תל אביב שעובר שינוי גדול

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

16.6.2019 / 8:00

במשך שנים נחשב מתחם סומייל במרכז תל אביב לשטח נדל"ני יקר ולא מנוצל וכיום תנופת הבנייה בו צפויה לשנות את אופיו של האזור. ביקרנו במתחם שעתיד להפוך לדבר הבא בעיר ללא הפסקה

צילום ועריכה: מרכז הנדל"ן

הבנייה בתל אביב לא עוצרת, ובקרוב ישנה את פניו אחד האזורים המרכזיים בעיר. בין הרחובות ארלוזורוב-ז'בוטינסקי, על רחוב אבן גבירול, נמצא מתחם סומייל שלאט לאט מתעורר לחיים. במתחם צפוי להיבנות פרויקט מגורים חדש וגרנדיוזי והעבודות בשטח כבר יצאו לדרך.

המתחם קרוי על שמו של כפר ערבי, שתושביו היו ברובם מהגרים ממצרים שעסקו בחקלאות באזורו לפני קום המדינה. במהלך שנת 1947 החלו תושבי הכפר, שכבר החל להיבלע בעיר תל אביב, לעזוב את בתיהם ולהשכירם ליהודים והכפר ננטש על ידי תושביו לאחר מלחמת העצמאות. במשך השנים ריבוי בעלי הקרקע במתחם הקשה על פיתוחו והוא נותר שטח נדל"ני לא ממומש מבחינה תכנונית בלב תל אביב. בשנת 1996 קמה תכנית מתאר למתחם שייעדה את מרבית השטח לצורכי מגורים. בשנת 2006 הוגשה תכנית מתאר 2988 שמאפשרת הקמת מבני ציבור, בניינים רב תכליתיים המשמשים למגורים ולמסחר והרחבת דרכי תחבורה במקום.

במתחם סומייל, כך לפי התכנית, עתיד להיבנות הבניין החדש של עיריית תל אביב. מדובר, כך לפי התכנון שטרם ברור מתי יתממש, במגדל בן 22 קומות שבו ירוכזו משרדי העירייה השונים שמפוזרים ברחבי העיר וסביבו תהיה גינה ציבורית.

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

לאתר הפרויקט: H.INFINITY

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully