וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעיונות שכדאי לממשלה הבאה לאמץ כדי לפתור את משבר הדיור

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

7.5.2019 / 8:00

סקירה שערך אתר מרכז הנדל"ן ובאה לידי ביטוי במדד ההתחדשות העירונית מציפה שלל בעיות בשוק הדיור. השקת מדד ההתחדשות העירונית 2019 הייתה הזדמנות טובה לשמוע מבכירים בענף הנדל"ן איך אפשר לחלצו מהבוץ

צילום ועריכה: מרכז הנדל"ן

מצוקת הדיור היא אולי האתגר הגדול ביותר שאיתו תצטרך להתמודד הממשלה הבאה. תכנית "מחיר למשתכן" לא גרמה לירידה משמעותית במחירים ובטקס השקת מדד ההתחדשות העירונית 2019 לפי סקירה שערך אתר מרכז הנדל"ן, בכירים בתחום הציעו צעדים שבהם כדאי לממשלה החדשה לנקוט כדי לשפר את המצב הנוכחי.

"הבחירות לרשויות המקומיות עצרו הרבה פרויקטים", מסביר עורך אתר מרכז הנדל"ן דרור מרמור, "עכשיו יוצאת לדרך חדשה הרשות להתחדשות עירונית, שהתחילה לעבוד עם המנהלות האזוריות והעירוניות. אנחנו מרגישים שהסכר נפרץ אבל זה תלוי בעיקר ביזמים ובעיריות ובכך שהממשלה הבאה תיתן דחיפה".

"אני בספק אם נראה את מחיר למשתכן עוד פעם", אומר פרשן חדשות 12 עמית סגל, "מכמה סיבות, האחת, היא לא הביאה את הדיווידנדים האלקטורליים, שנית, היא כנראה לא הורידה את מחירי הדיור ושלישית - נגמר הכסף. שוק הדיור יקבל תפנית בממשלה הבאה".

"יש כ-800-900 אלף יחידות דיור שראויות להתחדשות עירונית, מתוכן מטופלות כ-100 אלף יחידות", אומר איל הנדלר, יו"ר קבוצת כנען, "מיליון וחצי יחידות דיור יכולות לפתור את מצוקת הנדל"ן למגורים ולהוריד מחירים".

"המשמעות של התחדשות עירונית בקריית אונו היא בלתי רגילה. אנחנו מדברים על שינוי עיר במלוא מובן המילה. אנחנו עושים זאת מתחם אחרי מתחם", אומר ראש עיריית קריית אונו ישראל גל, "צריכים להאמים בזה ולא לחשוש לעשות את זה".

"הממשלה החדשה צריכה לתת לרשות להתחדשות עירונית תכנית עבודה", אומר סמי מצלואיי, בעלים ויו"ר חברת מצלאווי, "לעשות תכניות מתאר חדשות לערים עם פריוט לגבי התחדשות עירונית ותמ"א".

"אני חושב שצריך לטפל בנושא הארנונה למגורים", דן פרנס, מנכ"ל קרסו נדל"ן בע"מ, "נכון להיות יש לעירייה אינסנטיב שלילי לבנות למגורים כי עלות השירותים לדיירים יותר גבוהה מהארנונה שמתקבל מהם ונוצר גירעון. צריך לייצר תמריץ כלכלי לראשי רשויות לבנות למגורים".

"צריך לרתום את ראשי הרשויות באזורי הביקוש לעזור בנושא התחדשות עירונית", אומר יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלים אאורה ישראל, "זה יושג על ידי פיתוח תחבורה, תשתיות ומבני ציבור כי תוספת יחידות הדיור מכבידה על ערים אלה. הרשויות צריכות עזרה מהממשלה".

איציק אמסלם, הבעלים של חברת אלמוג: "לא קל עם הרגולציה וקשה להתמודד עם שינוי במדיניות של רשויות מקומיות. המדינה חייבת להאכוף התחייבות של רציפות שלטונית".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully