וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היישוב הכי חם בנגב מתקרר קצת לאחרונה

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

18.4.2019 / 14:51

הכוונה הייתה להביא לירוחם את צעירי ישראל באמצעות פרויקטים במחיר אטרקטיבי, אבל קצב ההתקדמות אטי משחשבו. עורך אתר מרכז הנדל"ן דרור מרמור פגש את ראש העיר טל אוחנה ושמע ממנה על התכניות לשינוי פני היישוב. החזון ברור, המציאות פחות

צילום ועריכה: מרכז הנדל"ן

בשנים האחרונות ירוחם הפכה מעיירה מנומנמת מבחינה נדל"נית לאחד היישובים הלוהטים בתחום. העיירה, שנמצאת כחצי שעת נסיעה דרומית לבאר שבע וסמוכה לפתחו של המכתש הגדול, קיבלה עידוד מממשלות ישראל האחרונות אשר ראו במרחבים שסביבה אפשרות לפיתוחה.

הכוונה הייתה להביא לירוחם את צעירי ישראל באמצעות דירות שניתן לרכוש במיליון שקלים, מגרשים של חצי דונם שיועדו לבניית בתי קרקע ואפשרויות תעסוקה בזכות ירידת צה"ל לנגב. החזון ברור, המציאות פחות. תנופת הבנייה בירוחם לא מתקיימת הלכה למעשה. עורך אתר מרכז הנדל"ן דרור מרמור הגיע לירוחם כדי לעמוד מקרוב על השינויים שעובר היישוב, לבדוק כיצד מבצעים את התכניות השונות והאם אפשר להגדיר אותן כהצלחה.

"תכנית המתאר שאנחנו מובילים שמה דגש על צמצום ופחות נוגעת להתרחבות השכונות החדשות", אומרת ראש עיריית ירוחם טל אוחנה, "אנחנו מאכלסים כרגע שתי שכונות מאוד גדולות ובקרוב יחבר קו תחבורה פנימי את השכונות. קשה לתחזק שכונות חדשות. אבל אלמלא שתי השכונות שנבנו וללא הלחץ של הממשלה לשווק ולסבסד אותן, ירוחם הייתה שוקטת על שמריה. ההאטה היא לא רק בבנייה הרוויה אלא גם בפרויקטים של בני ביתך. אנשים יעברו לירוחם כי יש להם חינוך מצוין, חיי קהילה תוססים, חיי תרבות, פנאי וגם קרבה למוקדי התעסוקה".

אחת הבעיות עם הפרויקטים החדשים של מחיר למשתכן בירוחם היא המרחק שלהם ממרכז העיירה. "אנחנו משקיעים משאבים לחבר בין הקהילות השונות באופן שבו אנחנו מתכננים את העיר, אנחנו מאמינים שההצטרפות של החדש לישן היא הבשורה, אנחנו לא רוצים ליצור פערים רבים מדי בין השכונות החדשות לבין אלו שימלאו להם בקרוב שישים שנה", אומרת אוחנה.

"מחיר למשתכן נתן פתרונות וצעירים שפגשתי יקבלו בקרוב את דירתם", מסכמת אוחנה. "אני חושבת שזהו פרויקט מצוין. אני מניחה שבעשור הקרוב נאלכס שלוש שכונות, כששתיים מהן כבר נמצאות בתהליך ובשכונה נוספת נעשות עבודות פיתוח".

ירוחם כנראה לא תכפיל את אוכלוסייתה בשנים הקרובות, אלא תנסה להתפתח עקב בצד אגודל והתמודד עם אתגרי התכנון כדי לשכנע את הצעירים שלה שאין להם מה לחפש במרכז.

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully