וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאת מהקיפאון: תכנית הבנייה שתזניק את הרצליה

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

6.4.2019 / 0:00

סקירה של מרכז הנדל"ן מצאה כי תחום ההתחדשות העירונית בהרצליה הואט, אך עתה העירייה מקדמת תכנית בינוי של עשרת אלפים יחידות דיור. סגנית מהנדס העיר תמר פוריה שרביט ויו"ר איגוד האדריכלים העצמאיים עדנה מור, מסבירות מהו הקצב הרצוי לביצוע התכנית ומה צופן העתיד

צילום ועריכה: מרכז הנדל"ן

לאחר שנים של קיפאון בבנייה למגורים בהרצליה, העיר נכנסה בשנים האחרונות לסחרור. ברחבי העיר אפשר לראות מנופים רבים ופרויקטים של בנייה בכל חלקיה. אלפי דירות קמות בגליל ים ובכניסה הדרומית לעיר וישנן תכניות לעוד אלפי דירות חדשות. סקירה של מרכז הנדל"ן מצאה כי גם ההתחדשות העירונית התעוררה בהרצליה והיא משנה את המרקם העירוני. עורך אתר מרכז הנדל"ן דרור מרמור, אירח באולפן מרכז הנדל"ן את סגנית מהנדס העיר והאחראית על ההתחדשות העירונית תמר פוריה שרביט ואת יו"ר איגוד האדריכלים העצמאיים בישראל עדנה מור, כדי לשמוע מהן מהו הקצב הרצוי והאם תוספת מסיבית זו לא תבוא על חשבון איכות החיים של התושבים.

"ההתחדשות העירונית ממשיכה בקצב גם בנושא תמ"א 38 וגם בנושא פינוי פינוי", אומרת פוריה שרביט, "קולטים בקשות חדשות, מקדמים בקשות שכבר התחילו ויש מספר מתחמים שמיועדים לפינוי בינוי".

"לאחרונה נפתח הברז וניתן להגיש תכניות", מוסיפה מור, "הרצליה די מובילה בתחום ההתחדשות העירונית, הרחובות משובצים בפרויקטים כאלה".

הדמיה של פרויקט בנייה בעיר הרצליה, קיקה ברא"ז אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ. קיקה ברא"ז אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ,
הדמיה של פרויקט בנייה בהרצליה/קיקה ברא"ז אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ

"כשיצאנו לדרך בנושא ההתחדשות העירונית ערכנו תכנית מקיפה לאזור מרכז העיר שהוא האזור הייעודי, אפיינו את סוג הבנייה - איפה אנחנו רוצים תמ"א 38 ואיפה פינוי בינוי. היו אזורים שבהם רצינו לשמור על אופי השכונה הקיימת", מפרטת פוריה שרביט את פעולות העירייה, "התכנית קבעה מספרים מסוימים - כמה יחידות דיור אפשר להוסיף בתוך המרקם הקיים תוך כדי ששומרים על איכות החיים של התושבים הוותיקים והחדשים. במרכז העיר, באופן כללי, קבענו שאפשר להוסיף עד עשרת אלפים יחידות דיור, בשלבים מסוימים כדי לשמור על איזון".

כדי להוסיף כמות כזאת של יחידות דיור על עיריית הרצליה להיערך לבאות מבחינת תשתיות נדל"ן כמו כבישים, מוסדות חינוך, פארקים ואזורי בילוי ומסחר. "התכנית קבעה כמויות של יחידות דיור בתוך עשרת אלפים היחידות שאפשר להוסיף אותן בתנאים מסוימים", מסבירה פוריה שרביט, "לדוגמה, במקום מוסיפים אלף יחידות דיור אז הרשות מחויבת להקים בית ספר, גני ילדים, לחבר כבישים ועוד. התכנית היא מפרט של ההתחדשות העירונית בעיר".

בהרצליה יש לא מעט בתים צמודי קרקע ועולה השאלה האם לא כדאי לעירייה לבנות עליהם בנייה רוויה, ואגב כך לקבל היטל השבחה שיכניס כסף לקופתה ויעזור לה לממן את התשתיות השונות. "יש היום במרכז העיר הרצליה מגרשים מעטים שבהם וילות וקוטג'ים, כאשר כל קו הרקיע באותו רחוב מגיע לגובה של עד שמונה קומות", אומרת מור, "אני חושבת שעיריית הרצליה אמורה למצוא פתרון לסוגיה זו, היות ותב"ע 2213 אינה נותנת מענה למגרשים הללו וחייבים לשלב אותם באותו קו רקיע. המגרשים הם כמו שן חסרה בפה מלא".

"אותם מגרשים צמודי קרקע משובצים בשכונות שמאופיינים בשכונות עם בנייה גבוהה", מוסיפה פוריה שרביט, "אותם מגרשים כן יכולים לבוא לבקש בקשה להיתר וכל מיני סוגי הקלות שיביאו אותם לפרויקט הדומה בנפחים שלו למגרשים השכנים. אנחנו מודעים לאותם מרשים וייתכן שנתארגן בראייה יותר מערכתית שלהם, כאיזשהם מגרשים הנמצאים במתחם המיועד להתחדשות".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully