וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת האדמה שתגיע בקרוב לשוק תיווך הנדל"ן בישראל

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

2.3.2019 / 0:00

בארה"ב ובאנגליה כבר יודעים איך לשלב טכנולוגיה עם חזון עסקי כדי להפוך את עבודתו של מתווך הנדל"ן ליעילה ונוחה יותר. מיכאל אסף, מנכ"ל משותף במרכז הנדל"ן מסביר כיצד עושים זאת נכון ובטוח שמתישהו המהפכה תגיע גם לישראל

כולנו מכירים את המתווך המקומי, שמסייע בתהליך הרכישה או המכירה. לחלקנו זאת נראית כמו עוד הוצאה מיותרת, אבל לרובנו זה האיש שבלעדיו לא נוכל להתקדם. אז איך שוק ששווה מאות מיליארדי דולרים עובר מהפכה ומי השחקנים שמשנים את פני השוק? שילוב של שימוש בטכנולוגיות וחזון עסקי יוצר מציאות חדשה בשוק הנדל"ן במדינות שונות בעולם - שינוי שצפוי גם לחדור לשוק הישראלי במוקדם או במאוחר.

"שוק התיווך העולמי רועד נוכח צמיחה של סוכנויות תיווך אונליין הקוראות לביטוח המתווכים הרגילים ומזעזעות את המודל הקיים", אומר מיכאל אסף, מנכ"ל משותף במרכז הנדל"ן, "לדוגמה, פיפל בריקס שהוקמה לפני ארבע שנים מחזיקה לבדה כחמישה אחוזים משוק התיווך באנגליה ומבצעת כ-60 אלף עסקאות בשנה. אם נהוג לשלם למתווך שני אחוזים, בחברה החליטו לשנות את השיטה כאשר על כל עסקה משלם הלקוח עמלה קבועה מראש של 899 ליש"ט - לא משנה מה גודל העסקה או המיקום שלה, מה שחוסך ללקוח בממוצע כ-2,000 ליש"ט. בכל אזור יש סוכן מטעם החברה שמבצע 60 עסקאות בממוצע בשנה, כשהזמן הממוצע לסגירת עסקה דרך חברת התיווך עומד על שבועות בודדים. עם שירות של 24/7 דרך הסמארטפון קנייה או מכירה של בית פחות מלחיצה".

איך זה קורה? בחברת פרפל בריקס הבינו משהו שאחרים פספסו - קרוב ל-60% מהזמן של המתווכים לא מוקדש ללקוח עצמו, אלא לאדמיניסטרציה, לתיאומי פגישות, לפרסום או לרדיפה אחרי לקוחות חדשים. "במקום לבזבז כל כך הרבה זמן וכסף, החברה מגבה את הסוכן במערכת Back Office ענקית לצד כלים טכנולוגיים שמעצימים את היכולת של המתווך", מסביר אסף, "הם נותנים לו אינפורמציה שהוא יכול ליישם מול הלקוח. במקום להיות זאב בודד המתווך מגובה במערכת שלמה שמורידה ממנו נטל רב. תוסיפו את ההצעה האטרקטיבית של תשלום עמלה קבועה והנה לכם מודל מנצח".

עתה צצות עשרות חברות שעובדות במודל זהה, או במודל של עמלה תוך הבטחה לתהליך קל, נוח ומהיר. גם חברת התיווך האמריקאית Compass בהובלתו של הישראלי אורי אלון עשתה עסקאות בשווי של כ-40 מיליארד דולר. Compass רוכשת סוכנויות תיווך גדולות ומכפילה את עצמה משנה לשנה. כיום היא מונה מעל ל-7,000 מתווכים, בקרוב היא תכבוש כ-20% מהשוק האמריקאית וב-2019 היא תצא מגבולות ארה"ב. "הטכנולוגיה של Compass נוגעת בכל שלבי רכישה או מכירה של נכס ומאפשרת לסוכנים שלה לבצע את כלל הפעולות מול הלקוח, בין אם דרך האתר או האפליקציה - מתאומי פגישות, קבלת מידע על עסקאות רלוונטיות ועד לחתימה על החוזה", מסכם אסף. "כאן הטכנולוגיה היא אמצעי ולא מטרה, היא לא מחליפה את המתווכים אלא משלבת בין השניים ומעניקה שירות טוב יותר. תסתכלו על כניסת גט טקסי או Aibnb ששינתה את שוק האירוח, אז להגיד 'אצלנו זה לא יקרה'? מה שבטוח - יהיה מעניין".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחצו כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully