וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את מי שהכי משפיע על תכניות העיר שאתם בונים בה

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

15.2.2019 / 0:00

"בשנים הקרובות אנחנו נוסיף כ-20 אלף יחידות דיור וזה מבלי לגעת בשטחים הפתוחים. התפקיד שלי הוא המנוע של העיר". רגע לפני פתיחת קורס ייעודי לאנשי נדל"ן ב-4 במרץ, שמענו ממנהלו האקדמי ומהנדס העיר נתניה אבנר אקרמן על אתגרי תפקידו והטיפים שלו ליזמי הנדל"ן

צילום ועריכה: מרכז הנדל"ן

בתאריך 4 במרץ ייפתח קורס ייעודי של מרכז הנדל"ן לאנשי נדל"ן בניהולו האקדמי של אבנר אקרמן, מהנדס העיר נתניה ויו"ר איגוד מהנדסי הערים של ישראל, בהשתתפות מהנדסי ערים מובילות כמו עודד גבולי, מהנדס העיר תל אביב, אריאל וטרמן מהנדס העיר חיפה, גיא קלפן, מתכנן מחוז מרכז, שלמה אשכול מהנדס העיר ירושלים ועוד. לקראת הקורס פגשנו את אבנר אקרמן כדי לשמוע ממנו על אתגרי ההתחדשות העירונית, האופן שבו הוא רואה את עתידה של נתניה וגם על הטעויות וההצלחות במסגרת עבודתו.

"אני מאושר מתהליך ההתחדשות העירונית, שעכשיו מתחיל לפרוץ קדימה", אומר אקרמן. "בעוד שנים יבואו לנתניה לראות איך עושים התחדשות עירונית. אני מניח שבשנים הקרובות אנחנו נוסיף כ-20 אלף יחידות דיור וזה מבלי לגעת בשטחים הפתוחים. מעבר לעובדה שצריך לטפל בהרבה מאוד יחידות דיור ישנות משנות החמישים והשישים יש לנו הזדמנות לייצר מרחב ציבורי חדש ואיכותי יותר. הכי חשוב אולי לייצר מספיק יחידות דיור כדי לעמוד ביעדי הממשלה בכל מה שקשור בתוספת של יחידות, הרבה יותר נכון לעשות את זה בתוך מרקמים קיימים, צפופים ואפילו לצופף אותם יותר. כך אפשר לתת שירותים טובים, מקטינים נסועות וכל מה שקשור בזה".

לחיזוק ההתחדשות העירונית בערים יש ערך נוסף - שמירה על השטחים הפתוחים. "בנייה בשטחים פתוחים הורסת אותם", אומר אקרמן, "זה אומר שבעתיד, כשנגיע לסדר גודל של 30 מיליון איש עד סוף המאה הזאת, צריך יהיה להשאיר שטחים ירוקים לנכדים שלנו. הציפוף מאוד משמעותי".

טיפ ליזמים וג'וב החלומות

"שכונות שיש בהן הרבה מאוד אוכלוסייה ואין בהן פעילות לא גורמות לי לאושר רב", מתייחס אקרמן לכמה שכונות בנתניה אשר אופיין אינו עולה בקנה אחד עם תפיסת עולמו, "הייתי רוצה לעשות דברים אחרת. בבלאנס הזה צריך להבין שאנחנו בונים הרבה מאוד בקצב מואץ. אין לזה אח ורע. החכמה היא ללמוד מטעויות".

"לעבוד לפי התכניות, לא לחפש תרגילים ולא לחפש הקלות כאלו ואחרות", מעניק אקרמן טיפ ליזם שמגיש היתר בנייה לפרויקט בנתניה, "יש לעבוד לפי הספר - זה אומר על פי התב"ע. אני יכול להבטיח שיזם שיודע לעבוד, כולל בעלי המקצוע, יכול להוציא אצלנו בנתניה היתר בנייה בתוך כחצי שנה".

"מהנדס עיר זה התפקיד הכי מרתק שאפשר לחשוב עליו", מסכם אקרמן, "התפקיד הזה הוא המנוע שמפתח כל עיר, שם נוצרות התכניות לעצב את דמותה של העיר והמרחב הציבורי שלה ואפילו הייתי אומר ברמה של תכניות אסטרטגיות - לייצר עוגן כלכלי ולייצר סביבה שמאפשרת חינוך יותר טוב. אלו אתגרים שאי אפשר למצוא במקומות אחרים".

לאתר מרכז הנדל"ן

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחצו כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully