וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלו הצצה לפרויקט התמ"א הכי מיוחד ברמת גן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

3.11.2019 / 8:00

מוזיאון רמת גן לאמנות עובר מתיחת פנים מרשימה ותוספת של שתי קומות, המשלבת גם טכנולוגיות חדשניות בתחום הבטיחות בבנייה. " זה אחד ממבני הדגל של העיר", אומר תומר רייפמן, מנכ"ל יעז יזמות ובנייה. צפו

צילום ועריכה: מרכז הנדל"ן

עם 240 היתרי בנייה בשנה החולפת, העיר רמת גן הוכרזה כבירת ההתחדשות העירונית. אבל לא רק במבני מגורים נעשים פרויקטים של תמ"א 38 - מבנה המוזיאון לאמנות ישראלית ברמת גן, עובר כעת גם הוא מתיחת פנים במסגרת ההתחדשות העירונית של העיר.

"זהו בניין לשימור, אנחנו משמרים את הקומה הראשונה ומוסיפים עוד שתי קומות", אומר תומר רייפמן, מנכ"ל יעז יזמות ובנייה, "זה לא פרויקט של התחדשות עירונית במובן שאנחנו רגילים לדבר עליו, של פינוי בינוי או תמ"א 38. אין כאן דיירים, זה לא פרויקט למגורים. מצד שני, זו לגמרי התחדשות עירונית, זה אחד ממבני הדגל של העיר".

מוזיאון רמת גן. באדיבות ארכיון בית קריניצי, בית העיר רמת-גן,
תמונה היסטורית של מויזאון רמת גן לאמנות/באדיבות ארכיון בית קריניצי, בית העיר רמת-גן

המבנה, המוכר כיום כמוזיאון לאמנות ישראלית ברחוב אבא הלל 146, הוקם בשלהי שנות השלושים בפאתי שכונת "נחלת גנים" כמבנה תעשייתי, שאכלס מפעלי טקסטיל ומתכת, זאת כחלק מענף תעשייה שהתפתח וצמח באזור בתקופת המנדט הבריטי ובשנים הראשונות לאחר קום המדינה. מיקומו, בפאתי היישוב, הפך אותו באופן טבעי גם לבעל תפקיד בהגנה על אוכלוסיית רמת-גן, לכן נבנתה בחזיתו עמדת שמירה. במחצית שנות השמונים הוסב המבנה התעשייתי המרשים למוזיאון לאמנות ישראלית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הזמנה לחנוכת מוזיאון לאמנות ברמת גן. באדיבות ארכיון בית קריניצי, בית העיר רמת-גן,
ההזמנה לחנוכת המוזיאון בשנות השמונים/באדיבות ארכיון בית קריניצי, בית העיר רמת-גן

"בשנת 2014 הוחלט על הקמה מחדש של המוזיאון - על הריסתו ושימור של הקירות ההיקפיים של המבנה, שבעצם נותנים את הטקסטורה של המבנה", מוסיף גל דברת, מנהל פרויקט יעז יזמות ובנייה. מבנה המוזיאון מיוחד - משולש שמתחיל בקצה מחודד ברוחב של שלושה מטרים ומסתיים בצלע ברוחב 25 מטרים. "זה יוצר איזושהי אווירה, החלל לאט לאט נפתח בפניך", מוסיף דברת, "גם התקרה מוגבהת משלושה לחמישה מטרים. אתה נכנס פשוט לחלל ענק ומגניב עם קורות יורדות ובטון חשוף".

חניכת המוזיאון לאמנות ברמת גן. באדיבות ארכיון בית קריניצי, בית העיר רמת-גן,
טקס חנוכת המוזיאון בשנות השמונים/באדיבות ארכיון בית קריניצי, בית העיר רמת-גן

שינויים שייעשו בחזות המבנה על ידי חברת יעז יזמות ובנייה, מתבצעים על ידי שימוש בטכנולוגיה מתקדמת. "ענף הבנייה הוא ענף מיושן, כבר המון שנים לא היו בו חידושים, בטח לא חידושים טכנולוגיים", אומר רייפמן, "אנחנו חושבים שיש מאוד מקום לבוא ולהכניס טכנולוגיה. נושא הבטיחות הוא נושא שנמצא הרבה בכותרות,. אנחנו חושבים שחייבים לעשות רוויזיה בכל ענף הבנייה בנוגע לבטיחות".

"אתר בנייה הוא מקום מסוכן מאוד שקורים בו המון שינויים במהלך תקופת הבנייה", אומר שיר מאוטר, מייסד משותף וסמנכ"ל תפעולי באפליקציית הבטיחות "בטי", "אנחנו רוצים לחבר בעצם את מה שקורה בשטח למשרד. לתת לאותם מנהלים לאותו ממונה בטיחות, התראות בזמן אמת על מפגעים ותקלות שיש באתר בעצם ובכך לאפשר לחברה הזאת לשפר את הבטיחות לזמן ארוך. אנחנו חושבים ומבינים שהיום בלי כלים דיגיטליים, אותו מנהל עבודה לא יכול לעמוד ברגולציה, לא יכול לעמוד בדרישות החוק, הוא לא סופרמן. החלטנו להשתמש באפליקציה של בטיחות שנקראת 'בטי'. מנהל העבודה בעצם יכול בזמן אמת לבדוק כל עובד, איזה הכשרות יש לו איזה הדרכות הוא עבר, אם זה הדרכות מקצועיות, הדרכות בטיחותיות. זה עוזר לו לשלוט בכוח האדם בזמן אמת במקום כל הטופסולוגיה של לחזור למשרד ולהתחיל למלא כל מיני דברים, ניירת, קלסרים וכדומה - הכול נמצא היום בטלפון".

משרד אדריכלים: אפרת-קובלסקי אדריכלים
אדריכל אחראי: אבינועם שרון

לאתר יעז יזמות ובנייה

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחצו כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully