וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את האדריכל שהקים את אחד הבניינים הכי מיוחדים בתל אביב

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

2.2.2019 / 0:06

"המגדל המפותל" בשרונה הוא רק אחת מהיצירות האדריכליות שהקים משה צור. איזה מבנים הוא הכי גאה לתכנן? איך קיבל הצעת עבודה מפתיעה במנהטן? הכירו את אחד האדריכלים שמעצבים את ישראל

משה צור הוא אחד האדריכלים הבולטים בישראל והפרסים הרבים בהם זכה במשך השנים מעידים על תרומתו הגדולה לבניין הארץ. "נולדתי ב-1948 יחד עם מדינת ישראל", מספר צור, "סיימתי לימודי אדריכלות בטכניון בשנת 1974". סדר היום שלו עמוס מאוד. "מיילים זה אמצעי תקשורת מדהים אבל אני לא מסוגל לעבור על כל המיילים שלי, יש הרבה מיילים שלעולם לא אראה כי אם איני רואה אותם בזמן כמות המיילים הבאים מעבירים אותם אחורה".

כל הבניינים שתכנן והקים הם "בניו" וכשנשאל מהו הבניין שתכנן בו הוא מתגאה הוא מצביע על מגדל שרונה שבלב תל אביב. "המגדל המפותל" בולט בנוף האורבני ומתאפיין במראה ייחודי. "קיבלנו עליו שני פרסים בינלאומיים מהארגון לבנייה גבוהה על הבניין ועל הטכנולוגיה של החזיתות", אומר צור.

"אני חושב שאני הכי גאה ומסופק מבניית מבנים חברתיים, פרויקטים שפחות מוכרים כמו כפר לילדים ממשפחות הרוסות במגדל העמק, בית ספר און בתל אביב לילדים שפגועים רפואית ועוד. לרון חולדאי ירדו בפתיחתו דמעות".

כשנשאל צור איזה בניין בעולם היה חולם לתכנן ולהקים, הוא מסמן את ה"ברצלונה פביליון" של מי ון דר רוהה. "הוא שינה לגמרי את התפיסה מה זה חלל ומה זה עיצוב אדריכלי. ההגדרות בין פנים וחוץ מאוד חמקמקות, זה נראה פשוט אבל זה למעשה מסובך. בכל פעם שאני יכול אני עובר ומבקר בו".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחצו כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully