וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז המדינה הבטיחה: השכונה הריקה שעולה 50 מיליון שקל בשנה

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

10.1.2019 / 8:00

המדינה הבטיחה להקים את שכונת "כרמי גת" בקריית גת בתוך שלוש שנים, אבל שנתיים אחרי הלו"ז המתוכנן העבודות בשכונה רחוקות מלהסתיים. מה גרם לזה ומה הבעיה שנוצרה לעיריית קריית גת? עורך מרכז הנדל"ן דרור מרמור חזר עם תשובות

ב-2013 עשתה קריית גת היסטוריה קטנה, כשהפכה לעיר הראשונה בישראל שבה נחתם הסכם גג בין העירייה המקומית לבין משרד השיכון, רשות מקרקעי ישראל ומשרד התחבורה, במסגרתו ישווקו כ-7,500 דירות לשכונה חדשה בשם "כרמי גת". עיקר ההסכם הוא הענקת מימון ממשלתי לפיתוח תשתיות והענקת היתרי בנייה ליזמים בתוך 90 ימים. ההקמה הייתה מתוכננת להימשך כשלוש שנים. כיום, שנתיים אחרי המועד שנקבע, השכונה החדשה מתחילה לקלוט תושבים ולעיכוב יש מחיר גבוה אותו משלמת העירייה ובעיקר - התושבים.

"עיריית קריית גת מקריבה את איכות החיים של תושביה הוותיקים, כדי לקלוט תושבים חדשים, כי אנחנו רוצים לממש את מצוות יישוב ארץ ישראל הלכה למעשה - שיהיה דיור לזוגות צעירים", אומר אבירם דהרי, ראש העיר קריית גת. "כיוון שהיינו הסכם הגג הראשון ולמדינת ישראל היה קשה מאוד לעכל את קצב העבודה שלנו. הבעיה היא לא בפיתוח, אלא בתקציב השוטף של העירייה ואנו חשים זאת על בשרנו"

בהסכם הגג ב-2013 דובר על 7,500 דירות שיהיו מוכנות בתוך שלוש שנים, ואחרי חמש שנים המציאות בשטח שונה. מאז נחתמו עוד הסכמי גג וכיום מדובר ב-22 אלף. "אי אפשר לפתח את התשתיות הסופיות לפני שאכלוס התושבים מתחיל. אפשר לעשות זאת כשיש 70-80 אחוזים של אכלוס", מסביר אוהד יחזקאל, מנכ"ל המנהלת של כרמי גת, את העיכובים והבעיות במימוש התכנית בזמן. "אם היינו מפתחים את התשתיות של שלב ב' היה פה נזק של עשרות ומאות מיליונים. המדינה אומרת שככה לא בונים ויש קצב מסוים". אבל למרות הפיגור בלוחות הזמנים, יש סיבה לאופטימיות. "בעוד חצי שנה התשתיות יושלמו", אומר יחזקאל.

"כל דירה שתיבנה תגרום לגירעון בתקציב - 5,000 שקלים מדי שנה לכל משפחה", מסכם ראש העיר דהרי ומצביע על הבעיות שהשכונה החדשה עתידה לגרום לעירייה, "רק כרמי גת יוצרת 50 מיליון שקל גירעון שנתי. כל ראש עיר שבונה בצורה מאסיבית הולך הביתה. ארץ ישראל נקנית בייסורים, דם, יזע דמעות וגירעונות תקציביים".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן
להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully