וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון לבעיה שעוצרת את ההתחדשות העירונית בישראל

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

2.1.2019 / 8:00

למה כל תמ"א לוקח שמונה שנים ויותר? ואיך קורה שהדיירים, היזמים ושאר המעורבים מסתבכים בביורוקרטיה אינסופית? כפי שנכתב באתר מרכז הנדל"ן - מדובר בנושא סבוך. איל הנדלר, ממייסדי קבוצת כנען, מסביר מה גורם לחוסר התיאום בנושא ואיך המדינה יכולה לשחרר את הפקק

אם התחלתם תהליך של התחדשות עירונית קחו הרבה אוויר. מדובר בפרויקטים שדורשים המון סבלנות. מכיוון שכל פרויקט תמ"א מערב בתוכו דיירים, אדריכלים, שמאים, קבלנים, מהנדסים ורשויות מקומיות, ההליך לוקח שנים.

"כבעל ניסיון רב בתחום, לדעתי חייבים להפקיע את הסמכות החוקית לאישור תכניות בניין עיר במסגרת התחדשות עירונית מהרשויות המקומיות ולהשאירה רק בידי הוועדות המחוזיות", אומר איל הנדלר מקבוצת כנען, "לא רק הדיירים אלא גם היזמים, האדריכלים ועוד אנשים שמעורבים בפרויקטים של התחדשות עירונית סובלים ממסכת של ייסורים ביורוקרטיים במסדרונות הרשויות המקומיות, שמעכבות את אישורי הפרויקטים. אם לא נפקיע מהרשויות המקומיות, נישאר במצב בו יציאה לפועל של פרויקטים במסגרת פינוי-בינוי תמשיך לקחת שמונה שנים ויותר וזאת במקום שנה-שנתיים לכל היותר, כפי שמקובל במדינות מערביות אחרות".

האמת הפשוטה היא שתכנון ברמה המקומית מצד אחד ותכנון ברמה הארצית מצד שני מייצגות שתי השקפות עולם שונות וכן ניגוד עניינים מובהק בין טובת המדינה לבין רצונות העירייה. "ניגודי עניינים אלו גורמים בפועל לפרויקטים של התחדשות עירונית להיתקע", אומר הנדלר, "בעוד שברמה הארצית עובדים לפי תכניות עבודה לאומיות כדי להדביק את הביקוש ולקדם את תכניות פינוי-בינוי ואילו ועדות התכנון המקומיות מסתכלות על הצורך לפתח תשתיות מתאימות לכל פרויקט, אבל גם על שיקולים של צפיפות ושיקולים נוספים. שתי הוועדות - המקומית והמחוזית - לא מתואמות ולא עובדות באותו קצב. יש לייצר ועדה מרכזית בעלת פרמטרים ברורים ברמה ארצית".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחצו כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully