וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

38 הרוגים ורפורמת פיגומים אחת שכנראה לא תעזור לאיש

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן

15.12.2018 / 0:00

התאונות הרבות בענף הבנייה גובות קורבנות ומאיר שמש, מנכ"ל חברה ישראלית לייצור פיגומים, טוען שהתקן האירופאי שנדרש כעת לא יתרום דבר מבחינה בטיחותית כי שורש הבעיה הוא אחר לחלוטין. צפו

ענף הבנייה בישראל אינו בטיחותי. 38 פועלי בניין נהרגו בין החודשים ינואר לדצמבר 2018 ונדמה כי נדרש טיפול יסודי בענף כדי לשנות את מצבו הבטיחותי הרעוע. לאחרונה החליט הרגולטור של ענף הבנייה על אימוץ התקן האירופאי לפיגומים שיוצבו באתרי הבנייה, בניסיון לשפר את הבטיחות באתרי הבנייה. האומנם?

"זהו מהלך ללא הבנה, כמו הרבה מהלכים אחרים שמקבלת הפקידות הממשלתית", אומר מאיר שמש, מנכ"ל חברה ישראלית לייצור פיגומים, "כולם מדברים על התקן האירופאי רק שאפילו חוקר התאונות האמיתי, כלומר מנהלת תחום מדיניות ורגולציה במשרד העבודה והרווחה, לא יודעת להסביר את התקן החדש. קרה נס ובנפילת פיגום באתר בנייה בפתח תקוה לא נהרג אף אדם, מישהו שאל למה הפיגום נפל, את מי המשטרה חקרה ומי האחראי על המחדל?".

התקן האירופאי, לטענת שמש, הוא לא הפתרון או לכל הפחות פתרון אינסטנט שמשליך את האחריות על האנשים הלא נכונים. "30% מהתאונות הקטלניות קרו מפיגום, 73% מתוכן נגרמו מעבודה לא בטיחותית של העובד", מסביר שמש ומדגים, "פועל שרצה לעשות קיצור דרך ונכנס למבנה בצורה מסוכנת או טרקטור שחפר מתחת לפיגום, הפיל אותו ואת הפועלים שהיו עליו. בדו"ח מרכז המחקר של הכנסת נכתב שאין אפשרות לקבוע את מידת המעורבות של הפיגום או הליקוי בו. אנחנו הראשונים שרוצים שיהיו אפס תאונות באתרי הבנייה אבל מבלי להיות פופוליסטים - הילחמו בחאפרים ולא בבעלי המקצוע".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully