וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרקע בוערת: הפתרונות שאולי יצילו את שוכרי הדירות בישראל

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכ"ז הנדל"ן

5.12.2018 / 8:45

מה המדינה עושה כדי לסייע ל-700 משקי בית ולצנן את שוק השכירות? מובילת מחאת יוקר המחיה דפני ליף, מנכ"ל "דירה להשכיר" עוזי לוי ומהנדסת עיריית פ"ת חוה ארליך על המהלכים שמתבצעים כדי להקל על אלפי האזרחים

אחת מכל ארבע דירות בישראל היא דירה שכורה. קרוב ל-700 אלף משקי בית בישראל משלמים דמי שכירות כדי לגור בדירה שאינה בבעלותם. האם הגיע הזמן שהם יצטרפו למרוץ אחר דירה משלהם? האם נכון שיעשו זאת וישתעבדו לארבע קירות? הזמנו לאולפן וואלה! NEWS את מנכ"ל חברת "דירה להשכיר" עוזי לוי, מהנדסת עיריית פתח תקוה חוה ארליך ומובילת מחאת יוקר המחיה דפני ליף, כדי לשוחח על הפתרונות הקיימים לאלה השוכרים דירה בישראל.

"הממשלה פועלת בשוק הדיור כדי לפתור את הבעיה בכמה כיוונים באמצעות מטה הדיור, תכנון מואץ, מחיר למשתכן ותכנית דירה להשכיר, שהיא מאוד מיוחדת - עד היום אנחנו בתהליכי בנייה של כ-5000 יחידות דיור ויש לנו 900 דירות מאוכלסות", אומר עוזי לוי, מנכ"ל חברת "דירה להשכיר",
"מחיר למשתכן היא כלי משמעותי בפתרון משבר הדיור ודירה להשכיר גם. בסופו של דבר המדינה לא נותנת דבר. אנחנו משווקים קרקעות לדיור להשכרה בשיטה של מכרז פתוח והיזמים שניגשים צריכים לעמוד בתנאי סף. המטרה היא להקים שוק מולטי-משפחתי ישראלי כפי שקיים בעולם. אנחנו מייצרים ב'דירה להשכיר' מלאי של דירות להשכרה באיכות גבוהה ולכולם כדי שגם בישראל יקום שוק כזה, בו עשות אלפי דירות, שוק גמיש שלא מחייב לקיחת משכנתאות".

"העיריות יכולות לעשות יותר ולהיכנס למשא ומתן עם יזמים, יש לתת לרשות כלים להיות יותר אקטיבית בתחום הזה, אין לנו דרך לבצע רגולציה או אכיפה כיום", הצביעה חוה ארליך, מהנדסת עיריית פתח תקוה, על בעיתיות נוספת בשוק הנדל"ן אשר מונעת גמישות בתחום הדירות השכורות. "יש שוק שכירות למעמד סוציו-אקונומי בינוני ובו לא צריך להתערב, יש שוק של שכירויות זמניות של אנשים הממתינים לפרויקטים של התחדשות עירונית ובינתיים משכירים את הדירה הישנה ויש את העזרה לאלה הזקוקים לשכר דירה מופחת ובתחום זה קשה לרשות להיות פונקציה וצריך לתת לה יותר כלים להיות מעורבת.

"אני רגילה לזה שדברים קורים מעל לראשו של הציבור", הוסיפה דפני ליף, מובילת מחאת יוקר המחיה ב-2011, "כולם מדברים על מה שקורה בין המדינה לבין העירייה לבין היזם ואנחנו , הציבור, נחכה שאולי משהו ישתנה ובינתיים נשלם את המחיר. המדינה מנסה להתערב בשוק ומנסה להשפיע על דמות היזם, וברגע שזו נחלת הכול וזו הפעולה היחידה נוצרת סיטואציה של 'חתול בשק' עבור הציבור".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן
להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכ"ז הנדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully