וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכול תלוי בו: האיש הכי חשוב בכל פרויקט נדל"ן

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן

3.11.2018 / 0:02

כל פרויקט בנייה הוא אופרציה מורכבת שכוללת עשרות בעלי מקצוע, ורק על יכולתו של איש אחד תקום או תיפול ההצלחה. רוני סרי, מנכ"ל ברן ישראל והמנהל האקדמי של קורס ניהול פרויקטים בבנייה של מרכז הנדל"ן שייפתח ב-13.11, מסביר כמה מנהל פרויקטים טוב חוסך בחיי אדם וכסף

צילום מסך

כל בניין שאתם רואים ברחוב בעל מאפיינים משלו, ולכן גם צוות המתכננים שלו והגישה שלהם ושל הקבלנים שונה מבניין לבניין. בניגוד, לדוגמה, לעולם הרכב שבו מייצרים מכונית בייצור סדרתי, בנייה של בניין מחייבת "גישה אישית", בשל תנאי המקום והמיקום. די להביט בכל שלט הניצב באתר בנייה כדי להבין עד כמה הסנכרון בפרויקט בנייה הוא מורכב. ישנם עשרות בעלי מלאכה וספקים שמשתתפים באופרציה הזו. איך מנהלים אופרציה מוצלחת בפרויקט בנייה?

"ניהול פרויקט משפיע בצורה דרמטית", מסביר רוני סרי, מנכ"ל ברן ישראל והמנהל האקדמי של קורס ניהול פרויקטים בבנייה של מרכז הנדל"ן, "למשל יכול אדריכל לתכנן חלל מסוים והקבלן בונה עמוד באמצע - לא היה תיאום ביניהם. חוסר תיאום גורם לעלויות גבוהות. אם לא עולים על זה בשלב התכנון אז עולים על זה בשלב הביצוע ואז נגררים לעלויות של פירוקים. פרויקט שלא מתכונן טוב יעלה יותר כסף".

גם פרויקט מסודר יכול לעלות יותר כסף אם לא יהיה מנהל פרויקט שיתאם כדי לחסוך גם בזמן הבנייה ולייעל אותה. "אם מנהל הפרויקט לא ידרוש את הבטיחות מהיום הראשון הוא לא ייצור בטיחות", אומר ברן, "צריך לקנוס אם צריך. כמו כל דבר בחיים, אם לא מגדירים גבולות וכללים כל אחד יעשה מה שהוא רוצה. מנהל פרויקט טוב גורם לפחות תאונות עבודה וחיסכון בכסף ובזמן. כיום יש מחסור במנהלי פרויקטים".

ב-13/11 ייפתח קורס ניהול פרויקטים בבנייה של מרכז הנדל"ן. לפרטים נוספים ולהרשמה לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully