וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהבניין יזהה את הפנים שלך: הצצה אל המגדלים של העתיד

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן

15.11.2018 / 8:30

משרדים, מלונאות, שטחי מסחר ושימושים ציבוריים במקום אחד. עולם הנדל"ן המודרני מערב שימושים במגדלים רבי קומות. איך ייראו המגדלים העתידניים ומה החידושים שצפויים לנו? מומחי הנדל"ן גיל מעיין, מנכ"ל מיקדן ניהול ואחזקה ועופר פלדמן, מנכ"ל קנדה-ישראל, משיבים

צילום מסך

עירוב השימושים היא גישת תכנון עירונית מודרנית, המאפשרת הפחתה משמעותית של תלות במכוניות ובזיהום האוויר והופכת את המגדלים השונים למעין "עיר בתוך עיר", כשבאותו רב-קומות יש דירות למגורים, בית מלון, משרדים ושטחי מסחר וציבור. כך המגדל מאפשר את קיומם של שירותים יומיומיים שונים כמו עבודה, חינוך, מסחר ותרבות תחת קורת גג אחת.

"יש פה כמה גורמים שמובילים לטרנד שתופס תאוצה בעולם ובישראל", מונה גיל מעיין, מנכ"ל מיקדן ניהול ואחזקה, את הסיבות: "מצוקת הקרקעות, גודש התנועה, דרישה לסביבות חיים משלימות ואיכות חיים. כל אחד מהבניינים הישנים יצטרך ליצור לעצמו בידול כדי לעמוד בתחרות הזאת".

בישראל הטרנד הזה בא לידי ביטוי בעיקר בתל אביב וסביבותיה. "עירוב השימושים הוא חובה כיום", אומר עופר פלדמן, מנכ"ל קנדה-ישראל. "אי אפשר לבזבז שעות במהלך היום בלזוז ממקום למקום. במידטאון תל אביב העירייה ביקשה מאיתנו לייצר כיתות גני ילדים, פארק מרכזי של עשרה דונם, אולם ספורט לחוגים ופעילויות, ומתחת לבניין כדאי ליזם לעשות משהו מעניין כי אחרת הוא לא ירוויח כסף".

"כדי להימנע מגודש תנועה במגדלים, צריך הכוונה ומעליות שיניעו אנשים במהירות גבוהה", מספק מעיין הצצה אל פני העתיד, "אנחנו נראה מערכות בקרה אוטונומיות מכיוון שיש אירועים שמתרחשים בו-זמנית. בנוסף, צריך לתת מענה לאוכלוסיות שונות - יש הבדל בין אורחים של מלון לדיירי הבניין או לבאי המרכז המסחרי, ויש לדאוג לכניסת ספקים ולכניסה לפינוי אשפה ועוד פרמטרים שיש לקחת בחשבון. כבר כיום אנחנו מתקשרים עם דיירים דרך אפליקציות, יש לנו מערכות שליטה מרחוק בלי להיות פיזית בבניין ויש מערכות זיהוי כמו זיהוי רכבים. יש כמה חידושים שנראה בעתיד: הבניין ידע לזהות אותך בעזרת טכנולוגיית זיהוי פנים, המעלית תיפתח ותוביל אותך לקומה שלך. מערכות הניהול יהיו עצמאיות, לא יהיה מנהל בניין, אלא המערכת שתפנה את בעלי המקצוע בהתאם למה שצריך. נראה בניינים שיהיו בהם טורבינות לייצור חשמל ורובוטים שינקו את המגדל".

לאתר חברת מיקדן ניהול ואחזקה

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully