וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלון הזמן עומד להיסגר: הטבת המס שמגיעה לבעלי קרקעות למגורים

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף צבי שוב משרד עורכי דין

19.11.2018 / 8:02

בעלי קרקעות שמיועדות לבנייה למגורים יכולים ליהנות מהטבת מס שעשויה להגיע עד 16 אחוזים בחתימת עסקה, אם היא תתבצע עד 31 בדצמבר 2018 והם עומדים בתנאים מסוימים. עו"ד דפנה סירוטה הולנדר ממשרד עורכי דין צבי שוב מסבירה מה חשוב לדעת כדי לממש את ההטבה

צילום מסך

בתהליך הקנייה והמכירה עלינו לשלם למדינה מסים אבל לעתים יש דרך להקטין את חבות המס. אחת הדוגמאות לכך היא התמריץ שקיים כיום למכירת קרקע למגורים, במטרה להגדיל את היצע הבנייה בדמות מס שבח מופחת. תיקון 83 שנקבע בחוק ההסדרים ב-2015 מעניק הטבות לבעלי קרקע למגורים שרוצים למכור אותה והוא מגיע לסיומו ב-31 בדצמבר 2018. מי יכול ליהנות מהטבה זאת?

"זו הטבה במס שבח שיכולה להיות משמעותית לבעלי קרקעות שנרכשו בין 1961 ל-2001, היא יכולה להגיע לשיעור של 15-16 אחוז וחשוב להכיר את קיומה", אומרת עו"ד דפנה סירוטה הולנדר, מנהלת מחלקת נדל"ן והתחדשות עירונית במשרד עורכי דין צבי שוב. "נותרו חודשיים עד לסוף התוקף של אותה הוראה. המטרה היא לעודד זמינות קרקעות לבנייה למגורים והיא חלה על בעלי קרקעות - לא בעלי דירות - והיא בעיקרה מורגשת למי שרכש את הקרקעות בשנים האלה. הקרקע צריכה להיות כזאת שחלה עליה תכנית לבנייה למגורים של לפחות שמונה יחידות דיור, והעסקה צריכה להתבצע ולהיחתם עד 31 בדצמבר 2018 והתנאי המהותי עבור אותם בעלי קרקע הוא לעמוד בפרק זמן של בנייה והשלמת הבנייה - שלוש שנים וחצי למי שהתכנית מאפשרת לבנות 251 יחידות או ארבע שנים למי שהתכנית מאפשרת מעל 251 יחידות דיור".

"למעשה קושרים פה בין המוכר לקונה", מוסיפה עו"ד סירוטה הולנדר, "כאשר המוכר אמור ליהנות מהטבלת מס שתלויה ברצונו הטוב של הקונה לעמוד באמת בבנייה וגם תלוי ברשויות בנוגע להוצאת היתר ובנייה. ניתן לפתור זאת. כמייצגים של בעלי הקרקע בעסקאות כאלה חשוב להגן על בעל הקרקע ולהגן עליו מפני הקבלן, מפני שהשליטה בידי הקבלן לגבי השלמת הפרויקט במועד, כך שאם הקבלן לא יעמוד ביעדים הוא זה שיספוג את העלות".

לאתר משרד עורכי דין צבי שוב

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף צבי שוב משרד עורכי דין
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully