וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הבחירות: הכיוון של תל אביב בתחום ההתחדשות העירונית

וואלה! NEWS בשיתוף חברת אקו סיטי, וואלה! NEWS בשיתוף חברת אקו סיטי

17.11.2018 / 0:00

הנחיות מרחביות מפורטות, תיקון חוק שלא ממש מייעל את התהליך והיקף קרקעות מצומצם, מקשים על יזמים הנדל"ן בתל אביב. אילי בר, מנכ"ל ובעלים שותף בחברת אקו סיטי מסביר באולפן וואלה! NEWS על הכיוון אליו העיר צועדת מבחינה תכנונית לפני ואחרי הבחירות המוניציפליות

צילום מסך

שנת 2017 ביססה את מעמדה של תל אביב כמלכת ההתחדשות העירונית של המדינה. היקף הבקשות להיתר בתמ"א 38 (חיזוק מבנים והריסה ובנייה) בתל אביב עמד באותה שנה על מעט מעל 100, גבוה מכל רשות מוניציפאלית אחרת. האם הבחירות המוניציפליות ישמיעו על מגמת ההתחדשות העירונית בעיר ללא הפסקה? אילי בר, מנכ"ל ובעלים שותף בחברת אקו סיטי מסביר באולפן וואלה! NEWS על הכיוון אליו העיר צועדת מבחינה תכנונית והקשיים שמדיניות תכנון זו יוצרת ליזמים.

"בתל אביב המדיניות התכנונית מאוד מסודרת ואין כל כך השפעה על התכנונים", אומר בר. "ה'דרמות' הן בתכניות הגדולות כמו בשדה דב, אבל גם בקנה מידה יותר קטן כמו פינוי-בינוי ביפו. הוועדות המקומיות מורידות הילוך ולא רוצות לקבל החלטות שיעצבנו בוחרים פוטנציאליים ופה אולי נראה עיכוב קל".

איך הבחירות משפיעות על התקדמות הפרויקטים? "תל אביב הפכה לעיר עולם והעירייה באה עם תפיסה שאומרת 'מישהו צריך לנהל את המרחב הציבורי', ניהול הבינוי והתשתיות, איך הבניין פוגש את הרחוב ואיך הרחוב פוגש את השכונה. זה יוצר המון חסמים. הכוונה טובה אבל היישום מורכב".

"קרו בתל אביב בשנים האחרונות שלושה דברים", מפרט בר, "האחד, העירייה בתל אביב פרסמה הנחיות מרחביות ברזולוציות גבוהות מאוד, אפילו עד רמת קוטר העץ. זה שומר על המרחב הציבורי אבל זה מאוד קשה כי יש המון דרישות שצריכות להתכנס יחד; דבר שני, עשו מהפכה בעולם התכנון והבנייה עם תיקון 101 לחוק. הרעיון חיובי - לקצר הליכים ולפשט אותם, התוצאה הפוכה - הכול נהיה מסובך ובלתי ניתן לתפעול בקשר שבין היזמים לעירייה; הדבר השלישי, מדיניות העירייה לנושא ההתחדשות העירונית. תל אביב ברובה ללא קרקעות פנויות והעירייה הולכת ומצמצמת את היקפי הזכויות שהיא צפויה לאשר. כל הדברים האלה יחד גורמים לי לחשוב שלא נראה שינוי דרמטי, אבל חשוב להגיד - יהיו יותר פרויקטים ממה שאנחנו רואים כיום בעיר".

לאתר חברת אקו סיטי

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן
להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

וואלה! NEWS בשיתוף חברת אקו סיטי, וואלה! NEWS בשיתוף חברת אקו סיטי
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully