וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המס המטורף שמשלם כל מי שקונה דירה בישראל

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן

14.8.2018 / 8:04

כמה כסף הולך למשרד האוצר על כל דירה שנרכשת בישראל? רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ, על המהפכה שהמדינה חייבת לחולל בשוק הדיור כדי להקל על משפחות וזוגות צעירים שרוצים לקנות בית

צילום מסך

בין החודשים אפריל 2017 למרץ 2018 החלה בנייתן של כ-43,350 דירות ברחבי ישראל, מתוכן כ-23% דירות נבנו בבניינים בני 1-2 דירות, כלומר, בתים בודדים ובתים דו-משפחתיים, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. כ-27% מכלל הדירות הן באזור המרכז, במחוז ירושלים נרשמו כ-8% מסך התחלות הבנייה ובמחוז הצפון כ-15%. כל אחד מרוכשי הדירות יגור בעתיד באזורים שונים בארץ, בשכונות וביישובים עם מאפיינים משל עצמם, אבל דבר אחד משותף לכולם - תשלום המס על הדירה.

אחת הבעיות שמקשות על ישראלים לרכוש דירה הוא המס הגבוה. תשלום המס מגולם לא רק במס הרכישה אלא גם, מבחינת היזמים והקבלנים, במס שהם משלמים כחלק מהפרויקט. "מכל מיליון וחצי שקלים שאתם משלמים על דירה, כ-850-900 אלף שקל לוקח משרד האוצר", מסביר רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ, "זה על הגב של הזוגות הצעירים ורוכשי הדירות. שיורידו את המיסוי המטורף של 60 אחוז ממחיר הדירה שאתם הציבור רוכשים ואז באמת יהיה אפשר לעשות מהפכה במחירי הדירות במדינת ישראל".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחץ כאן

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully