וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה מגדלים טובים יותר - של תל אביב או רמת גן?

וואלה! NEWS בשיתוף פסגת דן, וואלה! NEWS בשיתוף פסגת דן

11.7.2018 / 8:00

בשנים האחרונות נותנת רמת גן לתל אביב פייט רציני במירוץ לשמים וגם בה נבנים מגדלים רבים. אז באיזו עיר עדיף לגור מאות מטרים מעל כולם?

מגדלי פגת דן רמת גן. יח"צ,
מגדלי פסגת דן (צילום: יח"צ)/יח"צ

אומרים שקו הרקיע של עיר הוא תעודת הזהות שלה במובנים רבים. מהבחינה הזו נדמה שתל אביב הייתה שם ראשונה, הרבה לפני כולם, עוד כשהוקם מגדל "שלום" המפורסם. אבל היום מגדלים הם לא רק נחלתה של העיר ללא הפסקה. הם מוקמים בערים נוספות בישראל, אולי מתוך הבנה שזו הדרך להתגבר בצורה יעילה על הצפיפות ועל הביקוש הגבוה בערים. אחת הערים שמתעוררת בצורה מרשימה מבחינה זו היא רמת גן, שבאחרונה מצמיחה מגדלי מגורים רבים, בעיקר בשכונות הצפון מערביות. אחד הבולטים שבהם הוא "פסגת דן", פרויקט מגורים יוקרתי הממוקם על קרקע מבוקשת בצפון רמת גן, לא רחוק מפארק הירקון.

אז מה ההבדל בין המגדלים של תל אביב למגדלים של רמת גן?

הלוקיישן

אם מסתכלים על זה בצורה יבשה, אין ספק שמבחינת הלוקיישן המגדלים של תל אביב הם ה-דבר: ממוקמים באמצע של המרכז, רובם במרחק דקות הליכה מכל המקומות הנחשבים של העיר, ומאפשרים להגיע לכל מקום בלי כל צורך ברכב, ולרוב גם בלי כל צורך בהתניידות ממונעת. שתי רגליים - וזה מספיק.

ולמרות זאת, המגדלים של רמת גן לא נמצאים הרחק משם. בשל האופי של העיר מנסה העירייה "לכוון" את מגדלי המגורים לשכונות ספציפיות, כאלו שבהן הצביון המקומי לא ייפגע באופן משמעותי - ולכן רוב המגדלים נבנים כיום בשכונות הקרובות לתל אביב ובאזורים הסמוכים אליה, כמו מתחם הבורסה או השכונות של צפון העיר (שם מוקם כאמור מגדל המגורים "פסגת דן").

לכן, אותם מגדלים נמצאים בעצם במרחק נגיעה מתל אביב ומכל מה שיש לה להציע. נכון, לא מדובר במרחק הליכה, אבל מרחק נסיעה קצר - גם באוטובוס או במונית כדי להימנע מחיפוש החניה המתיש - יביא אתכם לכל מקום שתרצו.

הוסיפו לזה עוד עובדה חשובה: זה שאתם ברמת גן, לא אומר שאתם מתרחקים מכל האטרקציות של תל אביב. לפעמים המצב אפילו הפוך, שהרי מגדלים בשכונות הצפוניות מבטיחים לכם לוקיישן קרוב מתמיד לפארק הירקון, לרמת החייל ועוד.

מגדלי פגת דן רמת גן. יח"צ,
מגדלי פסגת דן (צילום: יח"צ)/יח"צ

הסביבה

לגור בתל אביב זה לגור בטבורה של העיר התוססת והסואנת ביותר בישראל, לטוב ולרע. לטוב - כי, כאמור, אתם נמצאים במרכז העניינים ובמקום שבו הכול קורה. לרע - כי מדובר בכל זאת באזור שלא נח לעולם. נכון, מגדלי המגורים מאפשרים לכם "להתרחק" מכל הרעש ולהתנשא גבוה מעליו, אבל כשמדובר במגדל בתל אביב לא כולם יכולים להרשות לעצמם דירה בקומות הגבוהות ביותר. מה שבטוח הוא שעבור אנשים רבים כל האורבניזציה הזו יכולה להיות קצת יותר מדי.

ברמת גן, לעומת זאת, אתם יכולים להיות עם ולהרגיש בלי: לגור בעיר, מרחק קצר מההתרחשויות המרכזיות, אך עדיין בסביבה של שקטה ורגועה יותר. כיצד? בקלות: רמת גן מורכבת ברובה משכונות וותיקות, שקטות ונמוכות קומה (בניינים עד שש קומות). היא עיר שלווה יותר מתל אביב, זה ידוע - אבל אין בזה שום דבר רע: כך אתם יכולים לדעת שאתם נמצאים במקום הנכון, ויחד עם זאת זוכים לשקט בסביבתכם הקרובה. יותר טוב מזה?

הנוף

אחד היתרונות הגדולים של מגדלים, ואת זה כל אחד יודע, הוא הנוף: בגובה עשרות מטרים מעל לפני הקרקע אפשר לראות את הכול וליהנות מהכול - מהרי השומרון במזרח ועד לים במערב. כשמצטרפת לזה גם מרפסת גדולה (ובינינו, איזה מגדל מגורים לא כולל היום מרפסת איכותית ורחבת ידיים?), מקבלים את הכול במקום אחד.

תל אביב נהדרת מהבחינה הזו: המגדלים שלה נמצאים מרחק קילומטרים ספורים משפת הים, כך שגם בקומה ה-15 וה-20 תוכלו ליהנות מהצירוף הקסום הזה שכולנו מייחלים לו: "נוף לים". אבל צריך לזכור שתל אביב היא עיר של מגדלים, ומה שנכון כפרט יבש, לא בהכרח נכון במציאות. במילים אחרות: ישנו סיכוי גדול למדי שמגדל תל אביבי כזה או אחר יסתיר לכם את הנוף.

ברמת גן המצב לעת עתה טוב בהרבה, וכך כנראה גם יישאר - כל עוד העירייה תמשיך לקבוע בעצמה היכן יוקמו מגדלים, ואילו מגדלים. מאחר שמדובר בעיר המאופיינת בבניה נמוכה יותר, מגדלי המגורים בה מזהירים בבדידותם. כל הסביבה פתוחה, הנוף נראה מכל כיוון - וכך גם תחושת הצפיפות נעלמת כלא הייתה.

המחיר

התאפקנו מספיק, וכעת הגיע הזמן לדבר על הדבר החשוב ביותר כנראה: המחיר. זה לא סוד שמחירי הנדל"ן בישראל גבוהים, וזה לא סוד שמחירי הנדל"ן בתל אביב ספציפית גבוהים להחריד. הוסיפו לזה את המילים "מגדל" ו"יוקרה", וקיבלתם מחירים שמטפסים "לקומה ה-200". נעשה את זה פשוט יותר: לא נדיר למצוא דירות במגדלי מגורים בתל אביב שיעלו 15, 20 ו-30 מיליון שקלים.

ברמת גן המציאות אחרת: מאחר שמגדלי המגורים בעיר הם תופעה חדשה יחסית, ומאחר שלא מדובר בתל אביב, המחירים בה נמוכים מאוד בהשוואה לעיר הגדולה - דבר נכון גם למגדלי המגורים. ב"פסגת דן", לדוגמה, המחירים מתחילים מ-2.59 מיליון שקלים לדירה. במושגים תל אביביים מדובר במחיר לא מציאותי.

ושלא תבינו לא נכון: הסטנדרט הוא אותו סטנדרט. מגדלי המגורים של רמת גן מציעים את אותה יוקרה, את אותם תנאים ואת אותם פינוקים שמציעים מגדלי המגורים של תל אביב, רק במחיר נמוך בהרבה. תוכלו לקרוא לזה "תמורה גדולה יותר למחיר" ולא תטעו לרגע.

לסיכומו של עניין, רמת גן על מגדליה הולכת ומתעוררת בשנים האחרונות. עוד ועוד אפשרויות מגורים יוקרתיות נולדות בה לאחרונה, ולכם יש הזדמנות ליהנות מאינספור יתרונות במרחק קצר מתל אביב ובמחירים מדהימים. זה הזמן לבדוק את האפשרות הזו לעומק, לפני שיהיה מאוחר מדי. הרי כולם כבר נמצאים היום עם הפנים לרמת גן.

וואלה! NEWS בשיתוף פסגת דן, וואלה! NEWS בשיתוף פסגת דן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully