וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצור עיר מושלמת: כך תדעו שתכנית הבנייה שלכם בכיוון הנכון

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן

25.6.2018 / 10:49

ההתחדשות העירונית משנה את פני העיר ומחייבת את העירייה ליצור איזון שישפר את איכות חיי התושבים. איך יוצרים תמהיל נכון בין מגורים לעסקים ובין יזמות פרטית לתשתיות ציבוריות? צפו

ShutterStock

מחוז תל אביב מוביל את תחום ההתחדשות העירונית בישראל עם עשרות תכניות שנמצאות בשלב התכנון והאישור ועוד פרויקטים שכבר יצאו לביצוע. בנוסף, לאחרונה אושרה תכנית הרבעים של תל אביב, שמטרתה להסדיר את נושא זכויות הבנייה בעיר ואפשר להניח שבעתיד כל מרכז העיר תל אביב יכלול עשרות פרויקטים של חיזוק מבנים ותוספת קומות או פינוי-בינוי.

כדי לדעת כיצד להתכונן למציאות החדשה, זימנו לאולפן וואלה! NEWS את גילה אורון, לשעבר הממונה על מחוז תל אביב במשרד הפנים ויושבת ראש הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בתל אביב, לדעת מה חשוב לדעת לפני שמגישים בקשה לתכנית בנייה ואיך עושים את זה נכון?

"לתכנית יש מנגנון מעניין, יש זכויות מינימום וזכויות מקסימום לכל מתחם, יש תועלות ציבוריות שונות בהתאם למקום - במקום אחד צריך חניון ציבורי ובמקום אחר הקמת גני ילדים - בתכנית יש את רשימת התועלות הציבוריות, בצורה כזו מאזנים בין העומס שמטילים על הציבור לבין מה שאתה נותן לציבור", מסבירה אורון.

לכן תכנית בנייה שמוגשת אמורה לשרת באופן כלשהו את התושבים, אם כבנייה למגורים, אם כבנייה לעסקים ואם כשילוב. התמהיל בין מגורים, עסקים ושירותים ציבוריים לתושבים הוא זה שיוצר את האורבניות ויוצר שילוב מוצלח לכולם. "הרשות המקומית, שמייצגת את הציבור, צריכה לדאוג שיהיה לה את התשתיות לתת שירותים, כי זה תפקידה", מפרטת אורון. "כל מי שבא לגור רוצה גם שירותים ולא רק מגורים. חשוב מאוד שעירייה ורשות מקומית תשמור על תמהיל נכון בין עסקים למגורים, כי עסקים יממנו את שירותי התושבים שגרים במקום. אם יוצרים התחדשות עירונית, יודעים היום שעירוב שימושים זה טרנד חדש וחשוב, כי הוא מוסיף חיות לעיר. עירוב השימושים עוזר לתקציב העירוני ועוזר לעירוניות. אני מוסיפה שטחי ציבור כמו גני ילדים, מתנ"ס ומרפאה, גם מוסיפה מסחר שזה טוב לארנונה ולתושבים שיכולים לקבל את הדברים היומיומיים וגם אפשר להוסיף תעסוקה, כמו מרפאות ומשרדים בקומות נמוכות".

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully