וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדעה שלכם על אנשי נדל"ן עומדת להשתנות בקרוב

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן

27.6.2018 / 8:02

איך קרה שבמדינות המערב למתווכים מעמד גבוה בזירה העסקית, ואילו בישראל נתפש המתווך באופן שונה? יניב אדרי, מנכ"ל סוכנות הנדל"ן לידרס בהרצליה, מספר על השינויים בתחום שיובילו לשינוי תדמיתי, וכן על הכלים שיש למתווכי נדל"ן אשר מעניקים להם יתרון בתחום

ShutterStock

תיווך נדל"ן הוא עסק מורכב המכיל פרמטרים רבים ומשלב בין עבודה עם אנשים לידע בתחומים שונים. בעוד שבעולם נהנים מתווכי הנדל"ן ממעמד גבוה בזירה העסקית, בישראל למקצוע תדמית שונה. ממה נובע הפער בין תדמית איש הנדל"ן בחו"ל לבין התדמית בישראל? "התדמית השלילית נולדה לפני שנים רבות בשל היעדר בקרה בתחום וגם סף הכניסה הנמוך לתחום יוצר בעיה - כדי לקבל רישיון תיווך צריך לעבור מבחן אמריקאי בן 25 שאלות וצריך לענות נכונה על 15 שאלות", מסביר יניב אדרי, מנכ"ל סוכנות הנדל"ן לידרס בהרצליה. "קיים גם אשם בכך שלקוחות בוחרים מתווך על סמך עמלה נמוכה או העדרה, וכמובן שלקוחות אלה חווים מפח נפש בשל היעדר המקצועיות".

בשנים האחרונות, בשל העבודה שקמה צעקה מהשטח לשנות את התדמית, אז קמו מספר איגודים שהתאחדו לאיגוד אחד שמטרתו לשפר את תדמית המתווך על ידי העברת השתלמויות מקצועיות ובניית קוד אתי. "סוכנויות הנדל"ן מהוות את המקום להכשרה וההתמחות של סוכן הנדל"ן המתחיל ויש סוכנויות שלא יאפשרו למתווך מתחיל לגעת בלקוח בנקודות הקריטיות ללא ליווי של מנהל המשרד", אומר אדרי.

ומהם הכלים שיש למתווך נדל"ן מקצועי? "למתווך מקצועי יש כלים לבצע הערכת שווי", אומר אדרי, "הוא קודם כל צריך להיות מודע לבדיקות שיש לבצע לפני ההערכה עצמה כמו בדיקת נסח טאבו, בדיקת זכויות בנייה, חריגות בנייה ועוד, עוד לפני ההגעה לנתונים עצמם. הוא צריך היות מומחה לאזור הגיאוגרפי שבו הוא פועל, ולהכיר את הנכסים המתחרים לנכס שאותו רוצים להעריך, כמו גם את העסקאות שבוצעו בפועל. כיום המידע לוקה בחסר ויש לפחות עשרה פרמטרים כדי להעריך נכונה את הנכס. היחיד שמכיר את הנסיבות של העסקאות הוא אותו מתווך שביקר בנכס ושוחח עם המוכרים ויש לו מידע שיותר נגיש מאשר לשמאי".

לאתר לידרס

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully