וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטהאוז ב-30 מיליון שנחשב למציאה: הטרנד החדש של העשירון העליון

וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת כנען, וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת כנען

9.4.2018 / 8:07

כשאחוזה בכפר שמריהו עולה כ-12 מיליון שקלים ופנטהאוז בתל אביב, ששטחו כרבע מאותה אחוזה, עולה 30 מיליון שקלים, הכיוון ברור. מומחי הנדל"ן איל הנדלר וניב רום עם המספרים והלוקיישנים הלוהטים של הטרנד החדש בתחום

שכונת יו תל אביב. יותם רונן
שכונת יו בתל אביב/יותם רונן

כל תקופה בחיינו המודרניים מתאפיינת במגמות כאלו ואחרות - מגמות הנוגעות לאופנה, מגמות הנוגעות לכלי רכב ומגמות הקשורות לסגנון מגורים. בכל הקשור לתחום המגורים, נדמה שבשנים האחרונות ישנה מגמה אחת חזקה במיוחד, ואפילו מעט מפתיעה: המעבר מהאחוזות רחבות הידיים באזורים הכפריים אל העיר, או ליתר דיוק אל ראשי מגדלים בערים הגדולות - הפנטהאוזים. כן, כיום יותר מתמיד הפנטהאוזים נחשבים לנכסים הכי מבוקשים שיש. הרמה, התנאים - וכמובן המחירים - עולים בהתאם.

"יש כאן בהחלט מגמה שקורית בשנים האחרונות", אומר ניב רום, מנכ"ל כנען 38 מקבוצת כנען המתמחה ביזמות נדל"ן למגורים. "הרצליה פיתוח מתמלאת שלטי מכירה, והאנשים האמידים עוזבים גם את האחוזות בכפר שמריהו ובסביון ועוברים למרכזי הערים ולפנטהאוזים. יש לכך כמה סממנים: כל שוק היוקרה של הבתים הפרטיים מתמודד בשנים האחרונות עם עצירה במכירה ועם ירידת מחירים, גם בהרצליה פיתוח, גם במושבים היוקרתיים באזור השרון וגם במושבים שעוטפים את גוש דן. מצד שני, לדירות פנטהאוז ולדירות מיוחדות יש ביקוש גבוה, והמחירים עלו בצורה דרמטית".

אז המחירים אכן עלו, אך אתם בוודאי רוצים לשמוע כיצד מתבטא השינוי הזה במספרים. ובכן, כיום אחוזה גדולה למדי בכפר שמריהו, ליד הים, תעלה בין עשרה ל-12 מיליון שקלים; פנטהאוז בתל אביב, ששטחו כרבע מגודל אותה אחוזה ואפילו פחות מכך, יעלה בין 30 ל-40 מיליון שקלים. אם תתאמצו, תמצאו גם פנטהאוזים ב-100 מיליון וב-120 מיליון שקל. לשפשף את העיניים ולא להאמין.

"זהו פער מחירים עצום", מסכים איל הנדלר, יו"ר קבוצת כנען. "לפני כעשר שנים התחיל טרנד הנהירה למושבים, והמחירים עלו וקפצו והגיעו גם ל-15 מיליון שקלים, מחירים שלא היו מוכרים לפני כן באותם אזורים. אבל הרבה מאוד אנשים הבינו, לדעתי, שהם רוצים לחיות במרכז של המרכז, בתל אביב, ושכשירדו מהפנטהאוז המבודד שלהם, המנותק מהעולם, אחרי כמה פסיעות מהמעלית הם יהיו באזורים הכי חמים, במרכז העניינים של תל אביב". למעשה, אותם אנשים בעלי ממון הבינו שהם יכולים לחיות בטבורה של 'העיר הגדולה', איפה שהכול קורה, בלי להסתבך עם הרכב, בלי לחפש חניה במשך דקות ארוכות ובלי לעמוד בפקקים. וזה יתרון גדול על פני החיים ביישובים הכפריים מסביב.

מסריק 15 תל אביב. יח"צ,
מסריק 15 תל אביב/יח"צ

פנטהאוז ב-30 מיליון? יש שיקראו לזה "מציאה"

למרות הטיעון החשוב, השיקול של חיים 'בצנטרום של הפיילה' אינו מספיק כדי לשכנע יותר ויותר אנשים לזנוח את החיים המושלמים באחוזה המוריקה ולעבור לאזור אורבאני. אז מה עוד גורם לאותם אנשים מבוססים ללטוש עיניהם אל הפנטהאוזים הגבוהים?

"אנשים הבינו שלהחזיק שטח גדול זה דבר יקר מאוד - זהו שטח שעולה הרבה מאוד כסף ולא תמיד מנוצל עד תום", מסביר רום על הגורם השני ליצירתה של המגמה המסקרנת. "הבריכות, הגינות הגדולות, הפארק שבשטח האחוזה - יש כאלו שמוציאים עשרת אלפים שקלים בחודש על השטח בלבד, ואחרים מוציאים אפילו יותר מזה, בעיקר במושבים ובמשקים גדולים. גם אנשים בעלי ממון לא אוהבים לזרוק כסף לפח, אז הם עשו חושבים והבינו שלחיות בפנטהאוז או במיני פנטהאוז בתל אביב, שלא דורש הוצאות כל כך גבוהות על אחזקה חודשית ומאפשר להם לחיות במרכז העניינים, עם איכות חיים טובה - זה עדיף".

ונחזור למספרים: אם משווים את מחירי הפנטהאוזים בינם לבין עצמם - אז והיום - או בינם לבין דירות 'רגילות', מגלים גם כן פערי מחירים עצומים, שמבטאים את הביקוש העצום למה שכבר תפס לעצמו שם משלו: "דירות מיוחדות" - פנטהאוזים, מיני פנטהאוזים ודירות גן. כשתשמעו את הבדלי המחירים תבינו: פנטהאוזים מסוימים, בעיקר בתל אביב, הם 'צעצועים' יקרים. יקרים מאוד.

"לפני כמה שנים פער המחירים בין דירות רגילות לדירות גג לא היה כל כך דומיננטי ", אומר רום. "פעם, הפער בין פנטהאוז לדירה רגילה היה בכמה מאות אלפי שקלים עד מליון באזורי יוקרה: אם דירה רגילה הייתה עולה 800 אלף שקלים, אז פנטהאוז היה עולה בין 1.3 ל-1.5 מיליון שקלים. היום, בגלל שהוא מוצר כל כך ייחודי, ובגלל שאין הרבה בנייה חדשה בתל אביב והסביבה, במיוחד למגורים, הפנטהאוז הופך למוצר מאוד נחשק ולכן המחירים של אותן דירות מיוחדות עלו בשנים האחרונות בצורה דרמטית.

בפרויקט "פינת מסריק" שאנחנו בונים בכיכר מסריק, הפנטהאוז נמכר ב-30 מיליון שקלים, והשטח שלו הוא כ-200 מ"ר. באותו פרויקט, דירה 'רגילה' על שטח של 200 מ"ר הייתה עולה בסביבות 12 מיליון שקלים. גם זה מחיר גבוה, אבל הפער מדהים - ומדובר בבניין של שש וחצי קומות בסך הכול, זה לא שהפנטהאוז בקומה ה-40, והמחיר שלו בכל זאת קופץ בצורה משמעותית בהשוואה לדירה 'רגילה' באותו בניין".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
smart towers  רמת גן. יח"צ,
smart towers - רמת גן/יח"צ

מדוע דווקא פנטהאוז?

וכשה"טירוף" הזה בעיצומו, צריך לנסות ולהבין מה הם הגורמים לו - כלומר מדוע דווקא פנטהאוז? השאיפה להיות קרובים למרכז מובנת, הרצון להימנע מפקקים ומחיפושי חניה טבעי לגמרי, והחיסכון באחזקה הגבוהה של אותן אחוזות במושבים הוא עניין לגיטימי לחלוטין. אך מה מושך את אותם אנשים אל מרומי בנייני המגורים דווקא אל הפנטהאוזים?

"יש כמה אלמנטים שמשפיעים על כך", מציין רום. "הראשון הוא הבידוד - אתה נמצא לבד, 'על גג העולם' מה שנקרא, ואתה יכול לעשות אירועים ולארח בכיף, כי בכל פנטהאוז כזה יש מרפסות גדולות ומרחבים רבים. חוץ מזה, מדובר גם בסמל סטטוס: לאנשים מצליחנים, כמו שיש להם את הרכב שממתג אותם, הביגוד והשעון, כך ישנם גם הלוקיישן והדירה שממתגים אותם. ואם אמרנו שיש נהירה מהבתים הפרטיים לפנטהאוזים, אז אדם שגר עד כה בבית פרטי, עם מרחב וגינה וכולי - הפנטהאוז מציע לו את הדבר הכי דומה לזה במרכזי הערים: יש בפנטהאוזים מרפסת של 100 מטר או 150 מטר רבוע, שזה ממש כמו גינה גדולה. אתה יוצא החוצה ויש לך שטח גדול, בריכה וכל אבזור שתרצה - על גג העולם ובמרכז תל אביב".

עם נתונים כאלו, אין זה מפתיע כלל שהמגמה העיקרית היום בתל אביב ובגוש דן היא ה'נהירה' מהאחוזות הגדולות והפרטיות אל הפנטהאוזים והדירות המיוחדות בלב העיר הגדולה. במציאות שבה הפנטהאוזים מציעים כל כך הרבה שפע, רבים מוכנים לשלם הון עתק כדי ליהנות מפינה קטנה ומבודדת בשיא הגובה, עם מרחבים עצומים ועם נוף עוצר נשימה.


לאתר קבוצת כנען

וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת כנען, וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת כנען
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully