וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית הגרנדיוזית שתשנה לחלוטין את מרכז תל אביב

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, מרכז הנדל"ן

16.6.2018 / 0:05

לאחר עשור אושרה תוכנית שהסדירה את נושא זכויות הבנייה בעיר, ועתה מרכז העיר יכלול עשרות פרויקטים של תמ"א ופינוי בינוי. הזמנו לאולפן וואלה! NEWS את עו"ד מיטל טויסטר המתמחה בתכנון ובבנייה ואת אילי בר, מנכ"ל ושותף בחברת אקו סיטי, כדי לעשות לנו סדר

ShutterStock

בשנים האחרונות מקדמת תל אביב את תוכנית הרבעים, שמטרתה להסדיר את נושא זכויות הבנייה, ולאחר יותר מעשור אישרה הוועדה המחוזית את תכנית רובע 3 בעיר. גבולות הרובע הן בין הים במערב לרחוב אבן גבירול במזרח ובין שדרות בן ציון ורחוב בוגרשוב בדרום לנחל הירקון בצפון. משמעות אישור תכנית ההתחדשות העירונית של רובע 3 היא שכל מרכז העיר תל אביב יכלול מעתה עשרות פרויקטים של חיזוק מבנים ותוספת קומות או פינוי-בינוי. בנוסף, העירייה תוכל לגבות ממוכרי דירות ברובע 3 היטלי השבחה על הזכויות הנובעות מהתוכנית, שעלותם המשוערת תהיה מאות אלפי שקלים. כדי להבין איך תכנית הרבעים תשפיע על העיר ללא הפסקה הזמנו לאולפן וואלה! NEWS את עו"ד מיטל טויסטר המתמחה בתכנון ובבנייה ואת אילי בר, מנכ"ל ושותף בחברת אקו סיטי.

"בתל אביב נוצר במשך השנים תכנון שהוא תוצאה של שכבות", מסבירה טויסטר את ההיגיון מאחורי תכנית הרבעים, "יש תכניות ראשיות מימי המנדט הבריטי ועליהן הוסיפו עוד ועוד תכניות ובהרבה מאוד מגרשים חלות בעת ובעונה אחת הרבה מאוד תכניות. תכנית הרבעים מבטלת כמעט את כל התכניות הקדומות ויוצרת מסגרת אחת אחידה שמסבירה באופן קוהרנטי מה מותר לבנות בכל מגרש".

איך התכנית הזאת משפיעה על היזמים וחברות הבנייה בתחום הנדל"ן? "על כל היתר היינו צריכים להילחם בעירייה והיה לוקח ארבע שנים בערך כדי לבנות שלוש דירות", אומר בר, "עכשיו הרעיון הוא שבתוך שנה וחצי עד שנתיים אפשר להוציא היתר בנייה לבניין חדש".

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully