וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכונות החמות בהרצליה לקניית דירה או השקעה בנדל"ן

18.2.2018 / 8:08

הרצליה מציעה חוויית מגורים איכותית בתנופה מתמדת והשכונות השונות שלה עוברות בשנים האחרונות שינוי גדול. איפה אזורי הפינוי-בינוי, מהן השכונות הנהנות מפריחה, ואילו פרויקטים מתוכננים בהן? קבלו סקירה מקפת של השכונות הבולטות בעיר

מראה מהאוויר של העיר הרצליה. ShutterStock
מתפתחת ומשתנה כל הזמן. הרצליה במבט מהאוויר/ShutterStock

סביבת החיים משחקת תפקיד קריטי בתהליך הרכישה של קונים ובשווי הנכסים. אנשים כיום לא קונים רק בית או דירה, הם מחפשים סביבת חיים - להשתקע במקום שעונה על הקריטריונים החשובים להם ביותר, כל אחד והעדפותיו. שטחים ירוקים, מוסדות חינוך ברמה גבוהה, קרבה לערוצי תחבורה ראשיים, מרכזים קהילתיים, אזורי מסחר וכדומה.

לדברי יניב אדרי, בעלים ומנכ"ל סוכנות הנדל"ן לידרס, העיר הרצליה מציעה חוויית מגורים איכותית בתנופה מתמדת. "הודות לרמת החינוך בעיר, הבנייה החדשה ותהליכים של התחדשות עירונית, ניתן לזהות בעיר המרכזית הקרובה לתל אביב כאחת המבוקשות מצד רוכשי דירות. לפי אדרי, בבחירת נכס בהרצליה חשוב להכיר כל אזור והפוטנציאל שלו שמשפיע על תו המחיר. "באופן כללי, רוב השכונות בהרצליה מתחלקות לפי אזורי רישום של בתי הספר היסודיים - עיקרון המשפיע מאוד על רכישה של משפחות שאצלן החינוך הוא במקום הראשון". אדרי, בעל סוכנות המתמחה בנכסי נדל"ן בהרצליה, מציג סקירה של שכונות בולטות בעיר והפוטנציאל הרב למשקיעים.

שכונת הרצליה הירוקה

נחשבת לאחת השכונות המבוקשות בעיר. בשל מספר רב של פרויקטים חדשים שנבנו וממשיכים להבנות בחלק המערבי של השכונה נעשית אבחנה בין החלק החדש של השכונה והקרוב יותר לפארק הרצליה (הירוקה המערבית) לחלק הוותיק יותר (הירוקה המרכזית והמזרחית). את החלק הוותיק יש המחלקים לשניים - החלק המזרחי (מרחוב הדר ואף מעט מערבה ממנו ועד ש"י עגנון במזרח והחלק המרכזי יותר מהדר ועד בני בנימין", מציין אדרי.

הרצליה הירוקה המערבית החלק החדש

גבולות: זלמן שניאור במזרח וז'בוטינסקי במערב, רחוב מנחם בגין תוחם את השכונה מצפון ורחוב הנדיב מדרום.

מאפיינים: השכונה מאופיינת בעיקר בבנייה רוויה ובחלק המערבי והצפוני שלה מוקמים פרויקטים חדשים ויוקרתיים. תמהיל הדירות נע בין דירות של 4 חדרים ו-5 חדרים, פנטהאוזים ודירות גן. כמעט ואין בנמצא דירות קטנות של 3 חדרים.

כדאי לדעת: הבנייה החדשה, יחד עם הקרבה לפארק הרצליה, לספורטק ונגישות מצוינת אל מחוץ לעיר מיצבו אותה כשכונה היקרה ביותר בהרצליה. בשכונה פועלים גם מספר מרכזים מסחריים ביניהם קניון "שבעת הכוכבים", בניין ה"פרש מרקט" ברחוב הנדיב ועוד חנויות חדשות ברחוב אלתרמן. אגב, הפנטהאוז היקר ביותר בשכונה נמכר על ידי חביבה וסאם, סוכני נדל"ן בסוכנות לידרס ב-8,000,000 שקל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
קניון שבעת הכוכבים, הרצליה, אוגוסט 2014. ShutterStock
קניון שבעת הכוכבים בהרצליה/ShutterStock

הרצליה הירוקה הקלאסית (המרכזית והמזרחית)

גבולות: ש"י עגנון במזרח ועד רחוב בני בנימין במערב.

מאפיינים: בנייה רוויה אך ותיקה יותר, בין היתר בניינים שנבנו לפני שנת 1980 אשר חלקם עוברים התחדשות במסגרת תמ"א 38. ניתן למצוא דירות מכל הסוגים אך מעט צמודי קרקע.

כדאי לדעת: תמהיל האוכלוסייה מבחינת גילאים הוא מגוון ורוב האוכלוסייה ברמה סוציואקונומית גבוהה. חלק מהשכונה נהנה מקרבה למרכז העיר ומהווה מוקד משיכה גם לאוכלוסייה המבוגרת.

הרצליה הצעירה

גבולות: מבן גוריון במערב ועד רמת השרון בדרום. הגבול הצפוני של השכונה נתחם על ידי רחוב ארלוזורוב וממזרח תע"ש.

מאפיינים: השכונה מאופיינת בצמודי קרקע רבים המשתרעים לרוב על מגרשים של 250 מ"ר. חלק גדול מהבניינים הם בני 2-3 קומות מתוך מטרה לשמור על הבנייה הנמוכה בשכונה, למעט שכונת גני הרצליה שנמצאת בחלק המערבי של השכונה ורחוב עינב החדיש. בית הספר "לב טוב" מהווה מוקד משיכה למשפחות.

כדאי לדעת: בפאתי השכונה בעיקר ניתן למצוא שיכונים ותיקים ובנייני רכבת ישנים אך בשל השתייכותם לביה"ס היסודי "לב טוב" ופוטנציאל ההשבחה הגלום בהם הינם מאוד מבוקשים על ידי זוגות צעירים ומשקיעים. הסביבה צמודת הקרקע עם הבנייה הנמוכה משרה תחושה פסטורלית, שלווה ושקטה.

שכונה בעיר הרצליה. לא לשימוש,
העיר נהנית משטחים ירוקים, מוסדות חינוך ברמה גבוהה, קרבה לערוצי תחבורה ראשיים ומרכזים קהילתיים/לא לשימוש

נווה עמל

גבולות: במערב כביש דרך ירושלים ובמזרח רחוב פורצי הדרך שנושק לפרדסי מושב גבעת חן. בחלקה הצפוני נושקת נווה עמל לבתיה הדרומיים של שביב.

מאפיינים: רוב רובה של השכונה מתאפיין בבנייה צמודת קרקע על מגרשים של בין 250 מ"ר ל- 1000 מ"ר ומספר רחובות שבהם קיימים בניינים של 2-3 קומות (כדוגמת רחוב צה"ל, התפוח, פורצי הדרך ועוד). במשך השנים החליפו בתים חדשים ומודרניים חלק מהבתים הישנים והוקמו במקומם בתים מפוארים. קיימים מרכזים קהילתיים, מתנ"ס "בית פוסטר" הכולל מגרש טניס. השכונה הטרוגנית, הרכב האוכלוסייה דתיים לצד חילונים, מבוגרים לצד משפחות צעירות.

כדאי לדעת: ב-2015 אושרה תב"ע חדשה בשכונה אשר הגדילה את זכויות הבנייה ומספר היחידות המותרות לבנייה.

שכונת ויצמן

גבולות: בין רחוב ויצמן במזרח לרחוב אבן עזרא במערב ורחוב הרב קוק בדרום.

מאפיינים: זוהי שכונה ותיקה אשר גם בה מתקיימים תהליכי התחדשות במסגרת תמ"א 38 ופינוי בינוי שחלקן בהפקדה בוועדה המקומית. ניתן למצוא בנייני רכבת ובניינים ישנים. חלקה הצפוני של השכונה השתבח בשנים האחרונות בשל הגירה של זוגות צעירים ומשפחות לשכונה ויתרון בולט הוא בקרבה לפארק הרצליה, לקניון ולתחנת הרכבת כמו גם היציאה הנוחה אל מחוץ לעיר שהעלה את הביקוש. ילדי השכונה משתייכים לביה"ס היסודי "ויצמן" ו"הנדיב".

שווה השקעה: בשכונה מספר פרויקטים של תמ"א 38 וכן קיימות תכניות לפינוי בינוי של בנייני רכבת במספר רחובות שבוודאי ישפיעו על הרכב השכונה והאטרקטיביות שלה בטווח הארוך.

נווה ישראל

גבולות: נמצאת בדרום העיר, בן גוריון במזרח, מדרום גבול רמת השרון, מצפון רחוב הרב קוק וקיבוץ גליל ים במערב.

מאפיינים: שכונה של בתים צמודי קרקע ישנים ובלוקים מרובי דירות קטנות כמו גם בנייני רכבות רבים.

כדאי לדעת: מספר בניינים שנבנו בפאתי השכונה מהווים משיכה למשפחות וזוגות מבוגרים. השיכונים הרבים מהווים מוקד משיכה למשקיעים וזוגות צעירים בשל הפוטנציאל הגלום בהם. קיימים מספר פרויקטים שמקבלים רוח גבית של עיריית הרצליה לפינוי בינוי (למשל ברחוב בר כוכבא). היום זוהי השכונה האטרקטיבית ביותר להשקעה בשל המיקום שלה - הקרבה לגליל ים, רמת השרון והרצליה צעירה ובשל תהליכי ההתחדשות. לדברי אדרי, סוכנות הנדל"ן מסיימת בהצלחה שיווק של פרויקט התמ"א 38 הראשון בשכונה ברחוב הר מירון 7 של חברת היזום רפפורט ובן חיים. קהל הרוכשים בפרויקט מאופיין באוכלוסייה חזקה ואיכותית.

גן רשל

גבולות: הבריגדה היהודית מדרום, שדרות ירושלים ממזרח שכונת נחלת עדה במערב.

מאפיינים: שכונה עם ריבוי בניינים בני 3 קומות שנבנו לפני 1980 שכיום רבים מהם עוברים תמ"א 38. בנוסף קיימים בתים צמודי קרקע. האוכלוסייה מעורבת מבחינת החתך הסוציואקונומי.

כדאי לדעת: בעקבות ריבוי משמעותי של פרויקטים תמ"א 38 השכונה עוברת מתיחת פנים.

מיקום השכונה וקרבתה להרצליה הירוקה כמו גם הגישה הנוחה אל מחוץ לעיר מעלה את ערכה בעיניי רוכשים. הדירות בשכונה מבוקשות להשכרה ע"י סטודנטים מהבינתחומי ולכן משקיעים רבים רוכשים דירות להשקעה כאשר באופק הפוטנציאל לתמ"א 38 כפי שקורה בבניינים רבים בשכונה. מנגד, ישנם מספר חסרונות לשכונה- בעיקר מיעוט מרכזים מסחריים וריחוק ממרכז העיר והשירותים הקהילתיים של הרצליה.

"בבואכם לבחור את סביבת המגורים שבה תרצו לגור ולגדל את ילדכם", ממליץ אדרי, "יש להיוועץ עם סוכן הנדל"ן המקומי תוך התייחסות לצביון השכונה, הרכב האוכלוסייה, אזור הרישום למסגרות החינוך, גישה לערוצי תחבורה ראשיים, קרבה למרכזים מסחריים ולעוד מספר רב של פרמטרים שיכולים להשפיע על החלטתכם".

מידע נוסף ניתן לקרוא באתר של סוכנות הנדל"ן לידרס

וואלה! NEWS בשיתוף סוכנות הנדל"ן לידרס
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully